عصر خودرو

دور جدید تنش های تجاری موجب شد؛

کابوس سقوط قیمت مس

عصر بازار- دورجدیدی از تنش های جنگ تجاری، فروش فلزات را به یک کابوس تبدیل کرده است. مس طی یک سال گذشته به زیر ۶۰۰۰ دلار رسید و سقوط بزرگی را تجربه کرد البته مس در کف حمایت قیمتی خود قراردارد و با برگشت قیمتی به ۶۱۰۰دلار رسید. سرب، روس، نیکل و آلومینیوم هم رشد قیمتی را تجربه کردند.

کابوس سقوط قیمت مس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر ،فلزات از اوایل ماه ژوئن به دلیل جنگ تجاری در حال فروپاشی قیمتی هستند و ترس اینکه جنگ تجاری بین آمریکا و چین سبب کاهش رشد اقتصاد جهانی و در نتیجه کاهش تقاضا برای مواد اولیه شود قیمت فلزات را تهدید می کند .
    کاسپر بورگرینگ تحلیلگر Amro Bank معتقد است : وجود عدم اطمینان در این مرحله و همچنین وجود برنامه های انتقام جویانه چین و اروپا نسبت به تعرفه های آمریکا کاملا دقیق در فلز مس امروزه قابل مشاهده است .

    از دیروز تنش میان یوان و دلار کاهش یافت، فشارخریداران در چین و مصرف کنندگان پیشرو در کالاهای صنعتی بیشتر شد. مس در ساعت 3:30 بعدازظهر روز گذشته 1،7 درصد کاهش یافت و به 6044 دلار در هر تن رسید این فلز به قیمت 5988 دلار هم رسیده بود که از ماه ژوئیه 2017 پایین ترین قیمت است . قیمت ها از اول ماه ژوئن 18درصد کاهش یافته است

    برچسب ها