عصر خودرو

ژاپنی ها از تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران زیان می کنند

عصر بازار- احتمال متضرر شدن ژاپنی ها از تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران، ایجاد سازمان مشترک اوپک و غیراوپک در آینده نزدیک، بهره برداری روسیه از ذخایر نفت و رکوردشکنی عرضه نفت آمریکا به ایتالیا، مهمترین اخبار نفتی جهان در ۲۴ ساعت گذشته است.

ژاپنی ها از تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران زیان می کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، شماری از توزیع‌کنندگان سوخت در ژاپن در حال بررسی توقف واردات نفت از ایران در پیروی از تحریم‌های وضع شده از سوی آمریکا هستند.
    در ژاپن که با کمبود منابع طبیعی روبروست، توقف واردات نفت از ایران به معنای افزایش قیمت بنزین و دیگر فرآورده‌های نفتی به دلیل افزایش هزینه خرید نفت خواهد بود.
    طبق اعلام اداره منابع ملی و انرژی ژاپن، قیمت بنزین در ژاپن، هفته گذشته به بالاترین حد خود در سه سال و نیم گذشته رسید.
    قیمت نفت وارداتی از ایران در مقایسه با دیگر کشورها، نسبتا مناسب‌تر است و حدود 5 درصد از مجموع واردات نفت ژاپن، به خرید نفت از ایران اختصاص دارد.

    * ایجاد سازمان جدید نفتی
    خبرگزاری ایتارتاس به نقل از «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه گزارش داد که یک سازمان جدید نفتی در چارچوب همکاری کشورهای عضو سازمان اوپک و تولیدکنندگان غیرعضو اوپک تاسیس می شود.
    نواک گفت: سازمان جدید نفتی با دف تنظیم تولید نفت از سال 2019 آغاز به ‌کار می ‌کند و در صورت نیاز می‌تواند به کاهش تولید نفت کمک کند.
    به گفته وزیر انرژی روسیه، ایجاد این سازمان جدید در نشست وزیران اوپک مطرح می شود اما نام سازمان جدید تولیدکنندگان نفت و مقر آن هنوز انتخاب نشده است.

    * روسیه از ذخایر نفت خود استفاده می کند
    به گزارش رویترز، سه منبع صنعتی اعلام کردند: در پی توافق اوپک و غیراوپک برای افزایش ظرفیت تولید، روسیه از ذخایر نفت خود در تانکرها استفاده کرد تا تولید نفت را در ماه ژوئن (خرداد - تیر) افزایش دهد.
    تولید نفت روسیه در ماه ژوئن 100 بشکه در روز نسبت به ماه پیش از آن افزایش یافت.
    تولید نفت این کشور در 15 روز نخست ژوئیه (تیر- مرداد) به 11 میلیون و 215 هزار بشکه در روز رسید که 245 هزار بشکه در روز بیشتر از میزان ماه مه (اردیبهشت - خرداد) بود.

    *عربستان بازار نفت را اشباع نمی کند
    به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، عربستان برخی نگرانی‌ها درباره احتمال عرضه بیش از حد نفت این کشور در بازارهای جهانی را رد و اعلام کرد این کشور در ماه آینده میلادی، صادرات نفت خود را کاهش می‌دهد.
    عربستان تحت فشار دولت آمریکا، ماه گذشته میلادی، تولید خود را به بالاترین حد در سه سال اخیر، یعنی 10 میلیون و 500 هزار بشکه در روز رسانده بود، با این همه اعلام کرد که صادرات نفت در ماه ژوئیه امسال برابر با ماه ژوئن خواهد بود و در ماه اوت (مرداد- شهریور)، 100 هزار بشکه در روز کاهش می یابد.
    وزارت انرژی عربستان به نقل از «ادیب الاعمی» نماینده این کشور در هیات عامل سازمان اوپک اعلام کرد: عربستان نفتی را تولید می‌کند که با تقاضای مصرف‌کنندگان نهایی همخوانی دارد و تلاش می‌کند نفت را فراتر از نیاز مشتریان به بازار عرضه نکند.

    **نفت آمریکا به ایتالیا سرازیر شد
    به گزارش رویترز، آمار حمل و نقل کشتی ها نشان داد که در پی تعطیلی پایانه های صادارت نفت لیبی که عرضه کننده اصلی نفت به اروپا به شمار می رود، واردات نفت ایتالیا از آمریکا در ماه ژوئن، به بیشینه میزان خود رسید.
    در این مقطع، هشت کشتی حاوی چهار میلیون و 930 هزار بشکه نفت (165 هزار بشکه در روز) سواحل خلیج آمریکا را به مقصد ایتالیا ترک کردند؛ این رقم در ماه مه سه میلیون و 300 هزار بشکه بود.
    ارقام نشان می دهد که نفتکش ها در ماه ژوئیه قرار است دو میلیون و 140 هزار بشکه نفت آمریکا را به ایتالیا حمل کنند.

    برچسب ها