عصر خودرو

نظر سنجی کیتکو جنجالی شد؛

جنگ پیش بینی ها در بازار طلا

عصر بازار- تازه ترین نظرسنجی کیتکو از کارشناسان اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی نشان می دهد که با وجود افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا، اما آمارهای موافق و مخالف کاهش بهای طلا در روزهای آینده بیش از گذشته به هم نزدیک شده و تناقض در پیش بینی ها به طرز عجیبی اوج گرفته است.

جنگ پیش بینی ها در بازار طلا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در حالی که در آستانه تعطیلات مبادلات بین المللی قرار داریم، نظرسنجی کیتکونیوز نشان می دهد که بین کارشناسان اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی در خصوص روند قیمت طلا در روزهای آینده اختلاف نظر جدی وجود دارد.

    بر اساس این گزارش در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از فعالان بازارهای بین المللی و سرمایه گذاران 322 نفر شرکت کردند که از این تعداد 136 نفر معادل 42 درصد به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده رای داده اند. 143 نفر معادل 44 درصد نیز اعلام کردند که قیمت طلا در روزهای آتی با کاهش روبرو خواهد شد و 43 نفر معادل 14 درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا در این مدت تغییر چندانی نخواهد داشت.

    این مساله نشان می دهد که بین فعالان بازار و سرمایه گذاران بین المللی اجماع و توافق کلی در خصوص روند قیمت طلا در روزهای آینده وجود ندارد.

    از سویی هفته گذشته نیز 66 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی آنلاین کیتکو به کاهش قیمت طلا رای داده بودند.

    همچنین از 36 کارشناس ارشد اقتصادی نیز 17 نفر در نظرسنجی این هفته کیتکو نیوز شرکت کردند که از این تعداد نیز 8 نفر معادل 47 درصد به افزایش قیمت طلا رای داده اند. 6 نفر معادل 35 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در روزهای آتی کاهش خواهد یافت و 3 نفر معادل 18 درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده تغییر چندانی نخواهد داشت.

    در نظرسنجی هفته گذشته نیز 50 درصد کارشناسان اقتصادی به افزایش قیمت طلا رای داده بودند. بهای انس در دو روز اخیر به شدت تحت تاثیر تصمیم فدرال رزرو آمریکا در افزایش نرخ بهره برای نخستین بار از سال 2006 میلادی قرار داشته است.

    افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تاکنون نتوانسته است موجب افزایش چشمگیر ارزش دلار آمریکا و کاهش قیمت طلا به سطح 1000 دلار در هر اونس شود. براساس گزارش سایت طلا، برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در برابر افت بیشتر مقاومت خوبی نشان داده و می تواند طی روزهای آینده به بیش از 1075 تا 1080 دلار برسد.

    از سوی دیگر برخی کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار معتقدند که با توجه به در پیش بودن تعطیلات کریسمس و تعطیلی بازارهای بین المللی، قیمت طلا با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد.

    به نظر می رسد ماه ژانویه بهترین فرصت برای خرید طلا خواهد بود و افت تقاضا موجب کاهش قیمت جهانی این فلز زرد خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها