عصر خودرو

آمریکا خوستار ادامه فشار تحریم‌ها بر کره‌شمالی شد

عصر بازار- وزیر خارجه آمریکا و نماینده ایالات متحده در سازمان ملل، از کاسته شدن بار تحریم‌ها بر کره‌شمالی از سوی این سازمان ابراز نارضایتی کرده و گفتند که کره‌شمالی هنوز وعده‌های خود را عملی نکرده است.

آمریکا خوستار ادامه فشار تحریم‌ها بر کره‌شمالی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، آمریکا روز گذشته -جمعه- از کره‌شمالی خواست تا به وعده خود درباره خلع تسلیحات هسته‌ای پایبند باشد و از کشورهای جهان، ازجمله چین و روسیه، نیز خواست که تا زمان عملی شدن وعده‌های پیونگ‌یانگ همچنان بر فشار تحریم‌ها بیفزایند.

    پس از یک جلسه غیر رسمی با اعضای شورای امنیت سازمان ملل، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، و «نیکی هیلی» نماینده ایالات متحده در سازمان ملل، از کاسته شدن بار تحریم‌ها بر کره‌شمالی از سوی این سازمان ابراز نارضایتی کرده و گفتند که کره‌شمالی هنوز وعده‌های خود را عملی نکرده است.

    هیلی به خبرنگاران گفت که از آغاز سال جدید میلادی تاکنون، 89 مورد تخلف نفتی در قبال کره‌شمالی روی داده است و کشورش عکس‌هایی را در اختیار دارد که نشان‌دهنده انتقال نفت از یک کشتی به کشتی‌های کره‌شمالی است.

    مایک پمپئو که در ماه جاری میلادی با مقام‌های کره‌شمالی گفت‌وگو کرده بود، گفت که نیازی به لغو دیگر تحریم‌ها، از جمله قاچاق ذغال‌سنگ کره‌شمالی، و همچنین سختگیری درباره حضور کارگران کره‌شمالی در دیگر کشورها وجود ندارد.

    برچسب ها