عصر خودرو

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران :

نرخ ارز مسافرتی منطقی شود

عصر بازار- مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: با توجه به محدودیت منابع قرض الحسنه کشور، سیاست دولت، بانک مرکزی و شورای عالی پول و اعتبار افزایش مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه نیست.

نرخ ارز مسافرتی منطقی شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، مرتضی اکبری درباره شایعات غیر رسمی در فضای مجازی مبنی بر حذف ارز مسافرتی گفت: هنگامی که وقت و هزینه‌ای برای انجام پروژه‌ای در بخش بانکی کشور صرف می‌شود، حذف آن به صورت یکباره به صلاح نیست و در این زمینه باید با تغییراتی در  طرح مذکور، حوزه ارز مسافرتی را ساماندهی کرد تا منابع هدر نرود و ارز مورد نیاز مسافران با ساختاری جدید تامین شود.

    مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران تاکید کرد: اعتقاد دارم باید قیمت ارز برای واردات برخی از کالاهای غیر اساسی که کشور به صورت حداقل به آنها نیاز دارد و همچنین ارز مسافرتی برای مسافران سفرهای خارجی منطقی شود؛ در حقیقت قیمت ارز باید از مقدار فعلی افزایش پیدا کند، اما همچنان مقداری با قیمت ارز بازار غیر رسمی تفاوت داشته باشد.

    اکبری با اشاره به وضعیت افزایش نرخ دریافت تسهیلات  قرض الحسنه گفت: با توجه به محدودیت منابع قرض الحسنه کشور، سیاست دولت، بانک مرکزی و شورای عالی پول و اعتبار افزایش مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه نیست چرا که افزایش مبلغ تسهیلات باعث می‌شود تا پوشش دریافت کنندگان این وام‌ها با نرخ کامزد پایین کاهش پیدا کند و به همین منظور در حال حاضر تسهیلات قرض الحسنه تا سقف 20 میلیون تومان تعیین شده است.

    وی ادامه داد: از طرف دیگر با مبالغ دریافتی به عنوان تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ بازگشت پایین می‌توان برخی از کالاهای اساسی و ضروری خانواده‌ها از جمله یخچال، گاز و از این دست کالاها را تامین کرد، اما در صورتی که سقف تسهیلات قرض‌الحسنه افزایش پیدا کند، مبالغ دریافتی به سمت کالاهای سرمایه‌ای از جمله خودرو و غیره هدایت می‌شود که در سیاست قرض الحسنه و بانک‌های ارائه دهنده این نوع تسهیلات نخواهد بود.

    مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران تاکید کرد: سقف تسهیلات دریافتی قرض‌الحسنه تا اطلاع ثانوی افزایش پیدا نخواهد کرد و بانک مهر ایران نیز همچنان تا سقف 20 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد به عنوان پایین ترین میزان در میان سایر بانک‌ها نسبت به ارائه این وام با ضامن معتبر اقدام می‌کند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو