عصر خودرو

خیز تگزاس آمریکا برای تبدیل شدن به سومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان

عصر بازار- صنعت نفت تگزاس آمریکا در حال پشت سر گذاشتن عراق و ایران و قرار گرفتن در جایگاه سومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان است.

خیز تگزاس آمریکا برای تبدیل شدن به سومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، صنعت نفت تگزاس در حال پشت سر گذاشتن عراق و ایران در زمینه تولید نفت است و پیش بینی می شود بعد از روسیه و عربستان به عنوان سومین تولید کننده نفت خام در جهان مطرح گردد.

    طبق گزارش و پیش بینی بانک اچ اس بی سی، صنعت نفت تگزاس در دو سال اخیر توانسته با افزایش روبه رشدی مواجه گردد و این به معنای آن است که تگزاس با پشت سر گذاشتن دو عضو سازمان اوپک (ایران، عراق) در آینده به عنوان سومین تولید کننده بزرگ نفت جهان پس از روسیه و عربستان مطرح خواهد شد.

    باب مکنالی رئیس گروه انرژی راپیدان به سی ان ان گفت، عملکرد میدان نفتی پرمین بسیار قابل توجه است و این میدان می تواند تاثیر چشم گیری بر اقتصاد جهان داشته باشد.

    براساس گزارش سی ان ان، افزایش تولید تگزاس تنها دو سال بعد از اخرین دوره ریاست جمهوری اوباما که با کمترین سطح تولید روبرو بود آغاز گردید.

    رایان سیتون رئیس پلیس راه آهن تگزاس به رسانه های محلی گفت، تولید نفت تگزاس در سال 2014 بی نظیر بود اما در سال 2016 با کاهش چشم گیری روبرو شد ولی دو سال بعد توانست با رشد بی سابقه ای همراه باشد.

    با کاهش تولید نفت در روسیه و کشورهای عضو اوپک نفت در امریکا با افزایش قیمت روبرو گردید و این صعود قیمت توانست کمک بسیار زیادی به اقتصاد تگزاس نماید زیرا در این شرایط کمپانی هایی توانستند به دنبال کارگران واجد شرایط و تامین بهتر برای زیرساخت های میدان نفتی باشند.

    یک فعال نفتی به سی ان ان گفت، تولید پایین در زمان دولت اوباما تلاش شرکت ها برای سازگاری با رونق اقتصادی در آن زمان را از بین برد.

    برچسب ها