عصر خودرو

چشم بادامی ها خرید طلای سیاه ایران را افزایش می دهند

عصر بازار- عضو کمیسیون انرژی مجلس، توضیحاتی پیرامون احتمال افزایش خرید نفت ایران از سوی چینی ها ارائه کرد.

چشم بادامی ها خرید طلای سیاه ایران را افزایش می دهند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، جلال میرزایی با اشاره به اظهارنظر یکی از مقامات ارشد انرژی آمریکا درباره خرید نفت ایران از سوی چین، گفت: باید در درجه اول مشخص شود که اظهارنظر مقام آمریکایی به معنای فشار به چین بوده یا تحلیلی از وضعیت آینده است.

    عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: این انتظار می رود که چین و ژاپن که مشتریان نفت ایران هستند و بخشی از نیاز نفتی خود را از ایران وارد می کنند تحت فشار آمریکا از خرید نفت ایران منصرف شوند.

    آمادگی پالایشگاه های چینی برای افزایش خرید نفت از ایران

    وی با بیان اینکه پالایشگاه های چینی آمادگی دارند که با توجه به مزیت نسبی که نفت ایران برای آنها دارد خرید نفت خود از ایران را افزایش دهند، ادامه داد: انتظار آمریکایی ها این بود که خودشان به چین صادرات نفت داشته باشند، اما با توجه به جنگ تعرفه ای که بین چین و آمریکا در گرفته آمریکا نمی تواند نفت خود را به چین صادر کند.

    نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با توجه به اینکه چینی ها تهدید کردند که 25 درصد تعرفه روی واردات نفت آمریکا وضع می کنند بنابراین واردات نفت از آمریکا برای صاحبان پالایشگاه های چینی مقرون به صرفه نیست.

    خرید نفت از ایران برای چینی ها مقرون به صرفه تر است

    وی با بیان اینکه پالایشگاه های چینی باید به دنبال حفظ وضعیت موجود یعنی خرید نفت از ایران باشند، افزود: خرید نفت بیشتر از ایران با توجه به شرایطی که ایران برای فروش در نظر می گیرد برای چینی ها مقرون به صرفه تر است.

    عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر شرایط موجود ادامه یابد، چین واردات و خرید نفت خود از ایران را افزایش می دهد، اما اگر آمریکایی ها به دنبال اعمال فشار به چین باشند و چیینی ها را تحت فشار بگذارند که خرید نفت خود از ایران را محدود کنند، شرایط متفاوت می شود./

    برچسب ها