عصر خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

برخی به دنبال خارج کردن پتروشیمی از بورس هستند

عصر بازار- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نرخ خوراک پتروشیمی‌ها باید براساس واقعیت و نگاه کشورهای منطقه به این بخش تعیین و اعلام شود، گفت: اقدامات غیرکارشناسی۶۰هزار میلیارد تومان به صنایع پتروشیمی کشور زیان وارد کرد.

برخی به دنبال خارج کردن پتروشیمی از بورس هستند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خانه ملت، سیدمحمد بیاتیان در مورد تعیین نرخ خوراک واحد‌های پتروشیمی‌، گفت: دراین موضوع مجلس در سه سال اخیر ورود کرده وبرخی موارد صحبت‌های غیرکارشناسی شده است و اقدامات غیرتخصصی انجام شد که باعث ضررو زیان زیادی هم به پتروشیمی‌ها وارد کرد.

    نماینده مردم بیجار و گروس درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات غیرکارشناسی60هزارمیلیارد تومان به صنایع پتروشیمی کشور زیان وارد کرد، اظهارکرد: کشورهای دراطراف ما و خاورمیانه هستند که دراین صنعت فعال هستند و شرکت‌های عربستانی حرف زیادی برای گفتن در این حوزه دارند.

    وی افزود: اگر بخواهیم نه تنها در داخل بلکه در بازارهای منطقه‌ای حضور رقابتی داشته باشیم، باید طوری تصمیم بگیریم که ناظر به نوع نگاه کشورهای رقیب در حوزه پتروشیمی باشد.

    به گفته بیاتیان، نباید قیمت خوراک پتروشیمی به صورتی باشد که رانت بسیارعمده و برجسته‌ای برای عده‌ای ایجاد و مهیا کند. در سالیان گذشته نرخ خوراک پتروشیمی‌ها بسیار بسیار پایین بود و رقم بسیار کمی بود.

    نرخ خوراک پتروشیمی‌ها باید براساس واقعیت تعیین و اعلام شود

    این نماینده مردم درمجلس نهم با بیان اینکه نرخ خوراک پتروشیمی‌ها باید براساس واقعیت تعیین و اعلام شود که نه به ضرر تولید کننده و نه صنایع نفتی و گازی کشور و دولت باشد، گفت: هر تصمیمی که برای نرخ خوراک پتروشیمی‌ها می‌گیریم باید براساس نوع برخورد کشورهای منطقه با پتروشیمی‌ها،باشد.

    وی ادامه داد: ازسوی دیگر حضور پتروشیمی در بورس و بورس کالا که شفافیت در آن وجود دارد،یکی از ضروریاتی است و درسال‌های اخیر برخی درمقابل این اقدام مقاومت کردند.

    عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: برخی به دنبال راهی هستند که پتروشیمی‌ها از این اتاق شیشه‌ای بورس بیرون بیاورند و به پشت دیوار‌های بتنی ببرند تا فعالیت‌شان‌ غیرشفاف باشد که این موضوع به ضرر تولید داخلی و صنایع بالادستی و مصرف کننده و مخالف روح اقتصاد مقاومتی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها