عصر خودرو

کمیسیونر بازرگانی اتحادیه اروپا:

اقدام غیرقانونی مشکلات تجارت بین المللی را حل نمی کند

عصر بازار- کمیسیونر بازرگانی اتحادیه اروپا گفت: آمریکا و اتحادیه اروپا باید برای اصلاح سازمان جهانی تجارت همکاری کنند و اقدام غیرقانونی مشکلات تجارت بین المللی را حل نخواهد کرد.

اقدام غیرقانونی مشکلات تجارت بین المللی را حل نمی کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «سیسلیا مالمستروم» گفت: نباید فراموش کرد که سازوکار تجارت بین المللی دچار اشکالاتی است که می توان بر سر آنها توافق کرد. اما اقدامات آمریکا در وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم مشکل مازاد ظرفیت در چین را حل نخواهد کرد.
    وی افزود: تلاش برای فشار بر پکن با استفاده از اقدامات غیرقانونی راه به جایی نمی برد و آمریکا ممکن است در نهایت به فروپاشی نظام چندجانبه گرایی کمک کند.
    مالمستروم بر ضرورت همکاری برای اصلاحات و تقویت سازمان جهانی تجارت تاکید کرد.
    کمیسیونر بازرگانی اتحادیه اروپا همچنین هشدار داد: اگر آمریکا واردات خودرو از این اتحادیه را مشمول تعرفه کند، این اتحادیه آماده است که فهرستی از اقدامات متوازن کننده را بکار بندد.
    مالمستروم قرار است هفته آینده به همراه «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا درباره مسائل تجاری دیدار کند.
    روابط تجاری دو سوی آتلانتیک (آمریکا- اروپا) با تصمیم ترامپ برای اعمال تعرفه واردات فلزات از اروپا و فاصله گرفتن رئیس جمهوری آمریکا از متحدان دیرینه این کشور دچار تنش شده است و اتحادیه اروپا تهدید کرده که اقدامات ترامپ در وضع تعرفه ها را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

    برچسب ها