عصر خودرو

مقام آلمانی:

هند خواستار تداوم خرید نفت از ایران است

عصر بازار- «نیلز آنِن» دستیار وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه در گفت وگو با یک رسانه هندی، ضمن انتقاد از سیاست‌های واشنگتن در وضع مجدد تحریم‌ها علیه تهران، گفت: این طور به نظر می آید هند همچنان خواستار تداوم خرید نفت از ایران است.

هند خواستار تداوم خرید نفت از ایران است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، آنن با تاکید بر اینکه تصمیم‌گیری در این رابطه در نهایت بر عهده دهلی نو خواهد بود، اعلام تداوم خرید نفت از ایران را موضوعی «بسیار حائز اهمیت» دانست.
    وی ادامه داد: فشار آمریکا به متحدانش برای پایبندی به تحریم‌ها علیه ایران در کم‌ترین حالت، اقدامی تحریک‌آمیز است.
    دستیار وزیر امور خارجه آلمان و نماینده پارلمان این کشور افزود: اکنون تلاش‌ کشورها باید متمرکز بر ابداع یک ساز و کار مالی با هدف مقابله با تحریم‌های آمریکا باشد.
    وی از طرحی پیشنهادی از سوی فرانسه در این رابطه خبر داد و گفت: پیدا کردن ابزار مالی مناسب برای فراهم کردن زمینه همکاری شرکت‌ها با ایران کاری پیچیده اما ضروری است.
    نیوز 18 در این گزارش به نقل از منابع اطلاعاتی خود گفته که موضع آمریکا چندی پیش درخصوص تحریم‌های نفتی علیه ایران تعدیل شده و در همین رابطه، هیاتی از این کشور این هفته به هند سفر کرده است.
    این رسانه می‌افزاید: پس از دیدار مقام‌های دو کشور، دورنمای مشخصی از معافیت احتمالی هند از تحریم‌ها وجود خواهد داشت.
    هند دومین خریدار بزرگ نفت ایران است و همین موضوع موجب افزایش فشارهای واشنگتن به دهلی نو در ماه‌های گذشته شده است.
    با وجود این فشارها، «سوشما سواراج» وزیر امورخارجه هند ماه گذشته گفت که این کشور از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران تبعیت نخواهد کرد.
    این موضع‌گیری به طور ویژه آنجا نمود یافت که «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد به تازگی در دیدار با نخست وزیر هند اعلام کرد واشنگتن مانع طرح توسعه بندر چابهار ایران هم که با همکاری دهلی نو در جریان است، نخواهد شد.

    برچسب ها