عصر خودرو

رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران :

خرید تضمینی ۵.۵ میلیون تن گندم

عصر بازار- رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: تا امروز ۵.۵ تن میلیون گندم به نرخ تضمینی از کشاورزان خریداری شده که ۵۳ درصد بهای گندم پرداخت شده است و پیش‌بینی می‌شود،‌ خرید تضمینی گندم تا ۱۵ شهریور در استان‌های سردسیر ادامه یابد.

خرید تضمینی ۵.۵ میلیون تن گندم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، علیقلی ایمانی ،‌ در مورد آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم خاطرنشان کرد: تا امروز 5.5 میلیون تن گندم به نرخ تضمینی خرید شده و برداشت گندم در استان‌های سردسیر مانند زنجان و آذربایجان نیز آغاز شده که امیدواریم بخش زیادی از برداشت گندم در این مناطق اتفاق بیفتد.

    وی تصریح کرد: تمام گندم‌کارانی که گندم خود را تا 21 اردیبهشت تحول داده‌اند، صددرصد تسویه‌حساب شده‌اند و آنهایی که تا 23 تیر گندم خودر ا تحویل داده‌اند 53 درصد از مطالبات خود را تاکنون دریافت کرده‌اند.

    وی با اشاره به سخنان آقای نوبخت گفت: 50 درصد مطالبات گندمکاران در نهایت تا دو ماه پس از تحویل گندم پرداخت می‌شود و اگر تا 15 شهریور برداشت گندم در مناطق سردسیر ادامه یابد، می‌توان ادعا کرد که تا آبان‌ماه تسویه کامل انجام می‌شود.

    وی در مورد میزان برداشت گندم در مقایسه با سال گذشته گفت: 500 هزار تن کاهش برداشت در مقایسه با سال گذشته داریم، اما همچنان می‌توان امیدوار بود که چیزی حدود 10 میلیون تن گندم در کشور برداشت خواهد شد که پاسخگوی نیاز مصرفی کشور خواهد بود و نیازی به واردات نداریم.

    ایمانی در مورد آشفتگی‌هایی که در خرید تضمینی گندم طی یکی دو ماه گذشته به صورت مقطعی رخ داده بود، هم توضیح داد که با نوسان نرخ ارز و وقفه‌ کوتاهی که در تأمین کنجاله سویا و ذرت برای مرغداران پیش آمده بود، عده‌ای به خرید گندم روی آوردند و از طرفی با توجه به مجوزی که برخی کارخانجات آرد برای ورود موقت گندم تبدیل به آرد و صادرات آن گرفته بودند، این موضوع پیش آمده که گندم کشاورزان به خارج از سیستم خرید تضمینی هدایت می‌شد.

    رئیس بنیاد ملی گندمکاران تصریح کرد: اما با تصمیمی که آقای وزیر اعلام کردند و ممنوعیت صادرات آرد و گندم تقریبا آرامش به بازار خرید تضمین گندم حاکم شده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو