عصر خودرو

معامله‌گران فولاد می‌گویند :

کاهش فروش محصولات فولادی روسیه و قزاقستان به ایران

عصر بازار- معامله‌گران فولاد می‌گویند فروش کویل‌های فولادی گرم نورد روسیه و قزاقستان به ایران تا حدودی تحت تاثیر تحریم های جدید آمریکا کاهش یافته در حالی که تقاضای ایران برای واردات این محصولات پیش از اعلام تحریمها نیز کاهش پیدا کرده بود.

کاهش فروش محصولات فولادی روسیه و قزاقستان به ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، به نظر می‌رسد با وجود اعتراض کرملین به تحریم‌های یکجانبه آمریکا، شرکتهای روسی به دلیل نگرانی از مجازاتهای آمریکا، رفتارشان در فروش را تغییر داده‌اند.

    اما واردات فروش کویل‌های فولادی گرم نورد که در صنایع مختلف از لوله تا خودرو و تجهیزات کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، تنها بخش کوچکی از مصرف ایران را تشکیل می‌دهد و می‌تواند جایگزین شود.

    به گفته معامله‌گران، واردات این محصولات حتی پیش از اعلام تحریمها به دلیل قیمتهای پایین و تقاضای ضعیف، افت پیدا کرده بود و تحریمهای آمریکا تنها این روند را تسریع کرده است.

    صادرات کویل‌های فولادی گرم نورد از سوی شرکتهای فولادسازی سورستال و ام ام کی روسیه و کارخانه آرسلورمیتال در قزاقستان انجام می‌گرفت.

    طبق گزارش گروه تحقیقاتی CRU، مصرف کویل فولادی گرم نورد ایران 5.6 میلیون تن در سال 2017 بود که از این میزان، 0.8 میلیون تن وارد شده بود.

    از این میزان، 410 هزار تن و 240 هزار تن دیگر از قزاقستان صادر شد. فروش آنها عمدتا شامل کویل گرم نورد با ضخامت کمتر از دو میلی متر بود که در آن زمان در ایران تولید نمی‌شد.

    پونیت پالیوال، تحلیلگر ارشد CRU اظهار کرد کاهش واردات تاثیر چندانی بر ایران نخواهد گذاشت. شرکت فولاد مبارکه اخیرا تولید تجاری کویل گرم نورد با ضخامت 1.8 میلی متر را آغاز کرده و در نتیجه نیاز ایران به واردات این نوع محصول کاهش قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

    برچسب ها