عصر خودرو

در بازارهای جهانی؛

مس ارزان شد

عصر بازار- میزان تولید معادن مس در جهان طی سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی، هفت درصد افزایش یافت و قیمت این فلز در هر تن ۶۸۰ دلار ارزان شده است.

مس ارزان شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر،براساس جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین‌المللی مس (ICSG)، تولیدکنندگان معادن مس جهان طی سه ماهه نخست سال میلادی جاری بیش از چهار میلیون و 954 هزار تن ماده معدنی تولید کردند که این میزان طی مدت مشابه سال قبل چهار میلیون و 628 هزار تن بوده است.

    از این میزان، دو میلیون و 707 هزار و 400 تن در قاره آمریکا، یک میلیون و 20 هزار و 800 تن در آسیا، 507 هزار و 600 تن در آفریقا، 455 هزار تن در اروپا و 263 هزار و 200 تن در اقیانوسیه تولید شده است.

    تولیدکنندگان جهانی مس طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی پنج میلیون و 907 هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال قبل پنج میلیون و 737 هزار تن بود که نشان دهنده افزایش سه درصدی است.در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به شش میلیون و 74 هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل حاکی از رشد دو درصدی است.

    بنا بر این گزارش، قیمت جهانی مس طی ماه‌های اخیر با کاهش مواجه شده است؛ به طوری که قیمت این فلز از حدود 6880 دلار بر تن در ماه آوریل به حدود 6200 دلار در تن طی ماه جاری میلادی (ژوئیه) رسیده است

    برچسب ها