عصر خودرو

عربستان نفت بیشتری در بازار آسیا می فروشد

عصر بازار- پایگاه خبری بلومبرگ آمریکا اعلام کرد: عربستان به دنبال کاهش صادرات ایران به دلیل تحریم های آمریکا که از ماه نوامبر (آبان) اعمال می شود، نفت بیشتری به بازار آسیا عرضه می کند.

عربستان نفت بیشتری در بازار آسیا می فروشد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، این پایگاه خبری به نقل از یک منبع خبری که خواست به دلیل محرمانه بودن موضوع، نامش بیان نشود، اعلام کرد: شرکت نفت عربستان نفت خام بسیار سبک این کشور را به دستکم دو خریدار آسیایی فروخته است که این محموله ها در ماه اوت (مرداد - شهریور) تحویل خواهند شد.
    به گفته این منبع خبری، محموله های یاد شده، جدا از محموله هایی است که مطابق قراردادهای موجود توسط شرکت نفت دولتی این کشور (آرامکو) صادر می شوند.
    عربستان در حالی به خریداران آسیایی پیشنهاد فروش نفت را می دهد که فعالان بازار نفت نیز در حال رصد هر نوع شواهدی دال بر جبران خروج نفت ایران از بازارها در پی اعمال تحریم های آمریکا و نیز کاهش تولید نفت ونزوئلا هستند.
    روسیه و عربستان در نشست اول تیر وزیران نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدان غیراوپک این سازمان در وین، همه اعضا را به افزایش تولید نفت راضی کردند.
    به گزارش ایرنا، اوپک در پی توافق 30 نوامبر 2016 (دهم آذرماه 1395) این سازمان در وین که تعدادی از تولیدکنندگان غیراوپک به رهبری روسیه نیز به آن پیوستند، برای نخستین بار از سال 2008 میلادی با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها، به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند.
    بر اساس این توافق، کشورهای امضاکننده متعهد شدند در مجموع از سطح تولید 1.8 میلیون بشکه در روز بکاهند.
    قیمت نفت خام برنت دریای شمال در ساعت 03:02 بامداد روز دوشنبه به وقت گرینویچ در بازار آیس فیوچرز اروپا واقع در لندن 48 سنت یا 0.6 درصد نسبت به جمعه گذشته کاهش پیدا کرد و به 74 دلار و 85 سنت در هر بشکه رسید.
    نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در بازار نایمکس این کشور با 39 سنت یا 0.6 درصد کاهش نست به جمعه گذشته به 70 دلار و 62سنت در هر بشکه رسید.
    به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 8 مه (18 اردیبهشت) اعلام کرد که این کشور از برجام خارج می شود و به تعلیق تحریم های هسته ای این کشور علیه تهران ادامه نمی دهد.
    «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا 31 اردیبهشت ماه اعلام کرد: شدید ترین تحریم های تاریخ را علیه ایران وضع می کنیم؛ یک مقام ارشد وزارت اور خارجه آمریکا در اواخر ماه ژوئن (اوایل تیر) از همه کشورها خواست که واردات نفت خود از ایران را به صفر کاهش دهند اما بلومبرگ دیروز گزارش داد: مایک پمپئو و استیو منوچین وزرای خارجه و خزانه داری آمریکا در نامه به همتایان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی خود اعلام کردند که آمریکا ممکن است «در شرایط بسیار خاص» استثنائاتی برای تحریم ها علیه ایران درنظر بگیرد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو