عصر خودرو

افزایش صادرات سیمان

عصر بازار- صادرات سیمان ایران در بهار سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش اندکی روبرو بوده است.

افزایش صادرات سیمان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بر اساس تازه‌ترین آمار گمرک از تجارت خارجی سه ماهه نخست سال جاری ایران، در این مدت در مجموع سه میلیون و 636 هزار تن انواع سیمان و کلینکر از ایران صادر شده است که ارزش دلاری آن رقمی در حدود 124 میلیون و 312 هزار دلار می‌شود.

    از این مقدار، یک میلیون و 684 هزار تن به ارزش 47 میلیون و 639 هزار دلار سیمان‌های پودرنشده موسوم به کلینکر بوده است.

    کویت، عراق، افغانستان و بنگلادش مهم‌ترین مقصدهای صادراتی سیمان ایران در بهار امسال بوده‌اند؛ به طوریکه در این مدت بیش از 27 میلیون دلار از مجموع کل صادرات سیمان ایران به کویت، بیش از 20 میلیون دلار به عراق، بیش از 20 میلیون دلار به افغانستان و بیش از 15 میلیون دلار به بنگلادش صادر شده است.

    در مجموع می‌توان گفت که سیمان ایران حداقل به 27 کشور خارجی صادر می‌شود و این در حالی است که اگر صادرات با همین روند ادامه پیدا کند در پایان سال جاری شاهد صادرات بیش از 14 میلیون تن سیمان از ایران خواهیم بود.

    صادرات سیمان در بهار سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اندکی افزایش یافته است، به طوریکه در سه ماه نخست سال 1396، به میزان سه میلیون و 475 هزار تن سیمان به ارزش 113 میلیون و 400 هزار  دلار از ایران صادر شده بود.

    البته این در حالی است که گفته می‌شود صادرات سیمان ایران به عراق با مشکل مواجه شده است و ایران به ندرت بازار عراق خود را از دست خواهد داد و باید به دنبال بازار جدیدی باشد.

    برچسب ها