عصر خودرو

امروز در بازارهای جهانی:

قیمت انواع کالاها در بازارهای جهانی

عصر بازار- سایه جنگ تجاری آمریکا و چین روی بازارهای جهانی سنگینی می‌کند، و باعث از هم پاشیدن ساختار قیمتی بازار از طلای سیاه گرفته تا زرد و انواع فلزات اساسی و بورس های جهانی شده است.

قیمت انواع کالاها در بازارهای جهانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت طلای سیاه از برنت گرفته تا آمریکا کاهشی بود و نفت برنت با 44 سنت کاهش در حوالی 75 دلار متوقف شده است. سایر فرآورده‌های پالایشگاهی مثل بنزین، گازوئیل و نفت کوره هم امروز با کاهش همراه بودند.

    * قیمت فلز زرد افزایش یافت

    امروز قیمت طلا در بازارهای جهانی 3.1 دلار افزایش داشت. این روزها افزایش قیمت طلا تحت تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین است که البته این جنگ به سایر کشورها نظیر اتحادیه اروپا و روسیه کشیده شده است. سرمایه‌گذاران احساس می‌کنند در شرایط بی امنی سرمایه‌های خود را باید به بازارهای امن سوق دهند. بازار طلا از نظر آنها محیط امن است.

    *کاهش قیمت انواع فلزات اساسی

    امروز سایر فلزات گرانبها هم افزایش قیمت داشتند. پلاتینوم و پلادیوم به ترتیب 2.5 و 5 دلار با افزایش قیمت مواجه شدند. فلزات مس و قلع هم افزایش‌هایی به ترتیب 9 و 145 دلار را در بازارهای LME لندن ثبت کردند. امروز در بازارهای بورس لندن هر تن آلومینیوم 11 دلار کاهش داشت.

    * نوسان در بازارهای جهانی کشاورزی/گندم و ذرت کاهش قیمت داشتند

    امروز قیمت محصولات اساسی کشاورزی نظیر گندم و ذرت کاهش قیمت داشت اما دانه‌های روغنی و شکر و قهوه با افزایش قیمت مواجه شد. محصولات دامی هم امروز کاهش قیمت داشت. امروز هر بوشل گندم 3.25 دلار و ذرت 1.5 دلار کاهش داشت.

    *بازارهای بورس آسیا فرو ریخت

    امروز بازارهای بورس آمریکا و اروپا افزایشی بود اما بازارهای بورس آسیا تقریباً کاهشی بودند.

    خبرگزاری رویترز اعلام کرده که امروز دوشنبه به دلیل انتشار آمارهایی مبنی بر اینکه اقتصاد چین در 3 ماهه دوم وضعیت کاهشی داشته و به دلیل نگرانی از جنگ تجاری آمریکا و چین کاهش داشتند.

    آمارهای رسمی نشان می‌دهد که اقتصاد چین در 3 ماهه دوم امسال 6.7 درصد رشد کرده که نسبت به 3 ماهه قبلی کاهش داشته است.

    جنگ تجاری چین و آمریکا مدتی است آغاز شده و بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار داده است، ترامپ با نقض قوانین تجارت جهانی روی محصولات وارداتی دیگر  کشورها تعرفه اعمال می‌کند، این اقدام با چین تشدید بیشتری دارد.

    آمریکا اقتصاد نخست و چین جایگاه دوم رادارد و جنگ این دو اقتصاد بزرگ نظیر دعوای دو فیل بزرگ در یک مزرعه است که همه مزرعه را از بین می‌برد.

     

    برچسب ها