عصر خودرو

نگاهی به بازار جهانی میلگرد

عصر بازار- نگاهی به وضعیت بازار میلگرد نشان می دهد که میلگرد صادراتی چین با افزایش قیمت مواجه شده اما میلگرد ترکیه در رکود به سر می برد.

نگاهی به بازار جهانی میلگرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر, با این که فعالیت زیادی در بازار میلگرد صادراتی چین دیده نمی شود ولی قیمت این محصول به دلیل کاهش عرضه بالا رفته است.از سویی تقاضای داخلی بالاست و عرضه محدود شده است از این رو قیمت های صادراتی نیز با افزایش مواجه شدند.

    قیمت پیشنهادی میلگرد 545 تا 555 دلار هر تن فوب است که 5 دلار رشد داشته است. اعلام برنامه کاهش تولید در استان تانگشان بر جو بازار میلگرد اثر مثبت داشته ولی تقاضای واقعی هم مطلوب است.این در حالی است که فعالیت بازار میلگرد ترکیه اصلا مطلوب نیست. فروش های صادراتی ناچیز و موردی است و نوسانات نرخ ارز بازار داخلی را نیز به رکود برده است. با توجه به افت قیمت قراضه عرضه کننده های میلگرد هم تخفیف می دهند ولی خریدار چندانی ندارد.

    میلگرد ترکیه در رکود

    اغلب پیشنهادات میلگرد صادراتی ترکیه 5 تا 10 دلار افت داشته و 540 تا 545 دلار هر تن فوب شنیده شده است. کسانی که به دنبال خرید در تناژ بالا بوده اند به ویژه در آسیا، افریقای شمالی و امریکای لاتین در 525 تا 530 دلار هر تن فوب درخواست قیمت داده اند. البته از آنجایی که بخش اعظم تولیدات آگوست کارخانه ها پیش فروش شده، عرضه کننده ها معتقدند نباید کمتر از 540 دلار معامله کنند.

    برچسب ها