عصر خودرو

سفیر تاجیکستان:

بیش از ۱۶۰سند همکاری با ایران منعقد کردیم

عصر بازار- سفیر تاجیکستان در تهران گفت: بیش از ۱۶۰ سند همکاری دو جانبه در حوزه های مختلف بین جمهوری تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران منعقد شده و در حال اجرا است.

بیش از ۱۶۰سند همکاری با ایران منعقد کردیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، نعمت الله امامزاده اظهار داشت: این میزان انعقاد تفاهم نامه گویای سطح بالای روابط بین این دو کشور دوست و همسایه است.
    وی اضافه کرد: آمادگی داریم در آینده نزدیک تفاهم نامه همکاری در بخش هایی که ضرورت بالایی برای مراودات وجود دارد را منعقد کنیم.
    امامزاده ادامه داد: قراردادهای منعقد شده در چند سال گذشته بین تاجیکستان و ایران شامل تمامی حوزه ها به ویژه اقتصادی و فرهنگی است.
    سفیر تاجیکستان در تهران اظهار داشت: در سفر 2 روزه به همدان با استاندار، شهردار و فعالان اقتصادی چهار استان دیدار داشتم.
    امامزاده اضافه کرد: تمامی ظرفیت ها و امکانات مورد نیاز برای رشد همکاری دو جانبه، در این نشست ها بیان شد تا شاهد افزایش تعامل بین ایران با تاجیکستان باشیم.
    وی افزود: 700 سال پیش «میر سیدعلی همدانی» عارف، عالم و شاعر ایرانی، کولاب تاجیسکتان را به عنوان آرامگاه آخرت خود انتخاب کرد که این امر نشان دهنده روابط قدیمی این دو منطقه است.
    امامزاده نشست با فعالان اقتصادی همدان را قدمی مثبت در پیشبرد اهداف این استان دانست و افزود: در این برنامه سفیران حاضر در رویداد همدان 2018 با ظرفیت های این استان در حوزه های مختلف آشنا می شوند.
    همدان در سال 2018 میلادی به عنوان پایتخت گردشگری در کهن قاره آسیا برگزیده شده و در این راستا پنجشنبه و جمعه هفته گذشته میزبان سفیران چند کشور و ده ها نماینده خارجی بود.

    برچسب ها