عصر خودرو

با همکاری بورس تهران:

بانک خاورمیانه نشست با تحلیل گران و اصحاب رسانه را برگزار کرد

عصر بازار- روز ۲۵ آذرماه ۹۴ بانک خاورمیانه به عنوان اولین بانک، با همکاری کانون کارگزاران و بورس اوراق بهادار تهران نشست با تحلیل گران را برگزار کرد.

بانک خاورمیانه نشست با تحلیل گران و اصحاب رسانه را برگزار کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس تهران، در این نشست که با همکاری کانون کارگزاران و بورس اوراق بهادار تهران برگزار شد، 70 نفر از کارگزاران و تحلیل ­گران بازار سرمایه در سطح کارشناسان و مدیران حضور داشتند. در این نشست مدیران ارشد بانک خاورمیانه اطلاعات مالی و برنامه­ های آتی بانک را تشریح و به سوالات  تحلیل­ گران پاسخ دادند.

    نشست با تحلیل گران Analyst Day یکی از متداولترین سیستم­ های برقراری ارتباط و مورد انتظارترین آن است و شرکت ­ها در این نشست جزئیات بیشتری از عملکرد مالی خود را ارائه می­ کنند. این نشست­ ها معمولاً توسط بیشتر شرکت ­های بزرگ برگزار می ­شود. در ایالات متحده پس از تصویب قانون افشای کامل تقریباً هر شرکتی این­گونه نشست­ ها را برگزار می­ کند و این موضوع تنها به شرکت­ های بزرگ خلاصه نمی ­شود. تشکیل چنین جلساتی یکی از موثرترین و کاراترین روش­ هایی است که مدیریت می ­تواند با استفاده از آن با بازار اوراق بهادار ارتباط برقرار نماید. بدلیل همین اهمیت است که گاهی در برخی از شرکت­ ها سالانه 4 کنفرانس خبری برگزار می­ شود.

    هر چند نشست اطلاع ­رسانی ممکن است زمان زیادی از شرکت برای برنامه­ ریزی بگیرد، اما به شرکت اجازه می­دهد تا بصورت رسمی با تعداد زیادی از سرمایه­ گذاران و تحلیل گران ارتباط برقرار کند. براساس مطالعات انجام شده، بیش از 64 درصد از شرکت­ های بزرگ در ایالات متحده، نشست خبری برگزار می­ کنند. این نشست فرصتی است برای تیم مدیریتی تا توانایی مدیران شرکت را نشان دهد و همچنین عامل ایجاد اعتماد در تیم مدیریتی برای امور اجرایی است.

    در بازار سرمایه ایران هم تا به امروز نشست اطلاع­ رسانی شرکت­ های بورسی از جمله گروه مپنا، کیمیدارو، نفت پارس، ایران ترانسفو و بانک خاورمیانه؛ با همکاری کانون کارگزاران و بورس اوراق بهادار تهران برگزار شده که با نتایج مثبتی همراه شده و بازتاب خوبی برای شرکت و بازار سرمایه داشته است.

    این جلسات می­ تواند تصویری مناسب از چشم انداز، عملیات و اعداد مرتبط به شرکت­ ها را در ذهن سرمایه ­گذاران ارائه نماید. حتی شرکت می­ تواند دستاوردهای جدید را در این نشست معرفی نماید و معمولا مدیران مرتبط با بحث­ های جدید نیز در جلسه حضور می­ یابند.

    منافع نشست اطلاع ­رسانی

    - دریافت نظرات تحلیل­ گران نسبت به شرکت

    - بروزآوری و آموزش مستقیم تحلیل گران از کسب و کار شرکت

    - دریافت نگرش تحلیل گران به صنعت موردنظر و رقبای شرکت

    - ایجاد فضای دریافت نظرات گروه سوم به کسب و کار شرکت

    - تقویت رابطه بین فعالان بازار با بخش واقعی اقتصاد

    - اجرای نشست­ ها باعث می شود که مقدار زیادی از ریسک مورد تصور سرمایه­ گذاران کاسته شود.

    در این جلسات برنامه ­ریزی شده است که همه معامله­ گران سهام و حتی تحلیل گران بازار اوراق با درآمد ثابت و سهامداران نهادی بزرگ که اتفاقات شرکت را پیگیری می­ کنند، حضور داشته باشند. از طرفی نشست­ های مذکور فرصت خوبی است تا سهامداران بالقوه شناسایی شوند، به همین دلیل از این گروه­ ها نیز دعوت می­ شود.

    توصیه نامه پیشنهادی برای شرکت ­ها

    نشست با تحلیل­ گران حداقل سالی یکبار و پس از ارایه گزارش عملکرد فصلی برگزار ­شود.
    اطلاع رسانی برگزاری نشست باید یک هفته قبل از طریق سایت اطلاع ­رسانی شرکت انجام شود.
    امکان حضور رسانه ­های اقتصادی و مالی باید فراهم شود.
    شرکت باید فضایی فراهم نماید تا امکان پرسش برای همه مشارکت­ کنندگان در نشست فراهم باشد.
    مدیران شرکت نباید در خصوص اطلاعات منتشر نشده از طریق کدال در این نشست صحبت نمایند.
    هر چند سخنرانی بالاترین مقام اجرایی شرکت می­ تواند حول مباحث کیفی در شرکت باشد، اما سخنرانی بالاترین مقام مالی شرکت یا نماینده وی، باید به جزییات اقلام ارایه شده در گزارش­ های منتشر شده معطوف شود.
    از آنجا که اصل منصفانه بودن اطلاع ­رسانی مدنظر است توصیه می­شود شرکت­ ها صرفا مواردی را در جلسه ارایه نمایند که در آخرین گزارش­ های شرکت از طریق کدال منتشر شده است.
    بورس اوراق بهادار تهران با هدف معرفی این رویداد به بازار سرمایه و همچنین نهادینه کردن آن بین شرکت ­های پذیرفته شده اقدام به برنامه­ ریزی نشست­ های اطلاع ­رسانی در سال 93 و در سال جاری نمود که تعدادی از آن در ماه­ های گذشته برگزار شد. پیشنهاد می­ شود شرکت­ های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، همچون بورس ­های توسعه یافته، اقدام به برگزاری این نشست­ ها نمایند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها