عصر خودرو

هر اونس ۱۰۶۶ دلار

فرار طلا از بیشترین افت هفتگی پنج‌ماهه

عصر بازار- با رشد طلا در معاملات آخرین روز هفته، این فلز گرانبها از بزرگ‌ترین افت روزانه و هفتگی خود در پنج ماه اخیر نجات پیدا کرد. هرچند بعد از افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو، همچنان در نزدیکی پایین‌ترین سطح چند سال اخیر خود معامله می‌شود.

فرار طلا از بیشترین افت هفتگی پنج‌ماهه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بعد از اینکه روز پنج‌شنبه طلا به سطح 1047 دلاری و نزدیکی پایین‌ترین سطح شش ساله خود رسید،‌ در آخرین روز هفته مقداری از این افت را جبران کرد. هر اونس طلا در پایان هفته با افتی 0.8 درصدی در مقایسه با هفته گذشته یکهزار و 66 دلار و 10 سنت معامله شد.

    روز پنج‌شنبه افزایش نرخ بهره منجر به تقویت دلار و بازارسهام جهانی شده، ولی باعث افت 2 درصدی طلا شد. افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری شمش را بیشتر کرده در حالی که موجب تقویت دلار می‌شود. در سال جاری و در حالی که سرمایه‌گذاران در انتظار افزایش نرخ بهره بودند،‌ طلا با افتی 11 درصدی مواجه شده است. با این حال اکنون تمامی توجهات روی سرعت افزایش نرخ بهره خواهد بود.

    متئو ترنر، تحلیلگر مک‌کوآری اعلام کرد: «چرخه‌های افزایش بهره همواره موجب نزولی شدن طلا نمی‌شوند. آمار موجو در تاریخ به شدت پیچیده بوده است. فدرال‌رزرو در پیش‌بینی افزایش نرخ بهره خود بسیار هجومی‌تر از بازار عمل کرده ولی در برآورد خود افزایش نرخ تورم را نیز در نظر گرفته است.»

    در آخرین روز معاملات هفته در بازارهای دیگر، سهام جهانی سقوط کرده و دلار نیز اندکی افت کرد.

    بر اساس اظهارات تحلیلگران تکنیکال طلا، این فلز زرد اگر بتواند سطح  1045 دلاری را بشکند، به سطح 1000 دلاری خواهد رسید. کریستوفر هاین تحلیلگر کردیت‌بانک سوئیس اعلام کرد: «مرحله بعدی سطح 1033 دلاری خواهد بود،‌ که نسبت به سال 2008 بالاتر بوده، و سطوح 1006 دلاری و 1000 دلاری سطوحی هستند که رسیدن به آنها در پایان سال 2016 قابل دسترس خواهد بود.‌»

    دارایی‌ها در بزرگ‌ترین صندوق معاملاتی طلا SPDR در حدود ‌4.5 تن دیگر سقوط کرده و به 630.17 تن در روز پنجشنبه رسید که کمترین مقدار آن از سپتامبر 2008 بوده است.

    در میان فلزات گرانبهای دیگر هر اونس نقره با رشدی 1.3 درصدی نسبت به هفته گذشته 13 دلار و 77 سنت معامله شد،‌ پلاتین در طول هفته رشدی 2.2 درصدی را تجربه کرد و پالادیوم صعودی 2.8 درصدی داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو