عصر خودرو

نائب رئیس شورای ملی زعفران :

سیاست‌های ارزی،صادرات رسمی زعفران را ۴۵درصد کاهش داد

عصر بازار- نائب رئیس شورای ملی زعفران از کاهش ۴۵ درصدی صادرات این محصول در خردادماه امسال خبر داد و گفت: سیاست‌های ارزی دولت باعث کاهش صادرات رسمی و قاچاق این محصول به خارج از کشور شد.

سیاست‌های ارزی،صادرات رسمی زعفران را ۴۵درصد کاهش داد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، غلامرضا میری با بیان اینکه قیمت زعفران از حدود دو هفته قبل روند کاهشی به خود گرفته است، اظهارداشت: خوشبختانه طی دو اخیر قیمت ها تقریبا از ثبات برخوردار بوده است.

    وی افزود: هم اکنون قیمت هرکیلوگرم زعفران حداقل 3 میلیون و 900 هزارتومان تا 4 میلیون تومان و حداکثر 7 میلیون و 300 هزارتومان است.

    نایب رئیس شورای ملی زعفران ادامه داد: صادرات این کالا در خرداد ماه جاری نسبت به اردیبهشت کاهش قابل توجهی داشته است.

    میری با اشاره به کاهش 40 تا 45 درصدی صادرات زعفران طی این مدت، گفت: میزان صادرات در اردیبهشت ماه 25 تن و 669 کیلوگرم و در خرداد 13 تن و 698 کیلوگرم بوده، به عبارتی میزان صادرات طی یک ماه حدود 12 تن کاهش یافته است.

    وی افزود: کاهش صادرات و نبود تقاضای زیاد در بازار داخل باعث ثبات قیمت ها در دو هفته اخیر شده است.

    میری با بیان اینکه بخشنامه ارزی دولت دلیل کاهش صادرات زعفران طی این مدت بوده است، گفت: این موجب قاچاق زعفران از کشور و ایجاد اختلال در روند صادراتی آن شده بود.

    وی با اشاره به ابلاغیه جدید دولت در این زمینه اضافه کرد: براین اساس صادرکنندگان ارز را زمانی که به حساب آن واریز شد به حساب واردکنندگان در هر کشوری که باشند، واریز می کنند.

    میری ادامه داد: ارائه اظهارنامه به واردکنندگان نیز می تواند اقدام خوبی در این شرایط باشد.

    به گفته این فعال بخش خصوصی مصوبه اخیر دولت می تواند موجب بهبود وضعیت صادرات شود.

    برچسب ها