عصر خودرو

اونس کاهش یک درصدی را ثبت کرد؛

نگاهی به بازار طلا در هفته گذشته

عصر بازار- بهای اونس در پایان مبادلات روز جمعه تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا با افزایش نسبی روبرو شد، اما در کل بهای اونس طی هفته گذشته کاهش یک درصدی را تجربه کرد.

نگاهی به بازار طلا در هفته گذشته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، تصمیم فدرال رزرو آمریکا در افزایش نرخ بهره برای نخستین بار از سال 2006 میلادی تاثیر زیادی بر کاهش قیمت طلا در هفته گذشته داشت.

    البته بهای هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 15/40 دلار افزایش به بیش از 1065 دلار رسید ولی در مجموع طی هفته گذشته با کاهش یک درصدی روبرو شد.

    همچنین بهای این فلز گرانبها روز پنج شنبه گذشته به پایین ترین سطح از سال 2009 میلادی رسیده بود.

    «نعیم اسلم» تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری آوا ترید تاکید کرد: ما هنوز بر این باوریم که قیمت جهانی طلا در بلندمدت با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد، چرا که اتفاقات زیادی وجود دارد که می تواند اقتصاد جهانی را از مسیر رشد و رونق خارج کند و این مساله به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

    وی افزود: با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 میلادی، سرمایه گذاران از طلا برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه های خود استفاده خواهند کرد. نوسانات احتمالی شاخص سهام طی ماه های آینده نیز می تواند دلیل خوبی برای سرمایه گذاری در بازار طلا باشد.

    البته برخی سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که ادامه روند صعودی ارزش دلار می تواند در کوتاه مدت موجب کاهش بیشتر قیمت طلا شود، چرا که به نظر می رسد سطح حمایتی حساس قیمت طلا در روزهای آینده 1046 دلار در هر اونس خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز زرد تا سطح 1000 دلاری کاهش خواهد یافت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها