عصر خودرو

مدیر عامل شرکت کارگزاری امید سهم عنوان کرد:

بورس ارز؛ بورسی بدون واسطه برای فعالان اقتصادی

عصر بازار- مدیر عامل شرکت کارگزاری امید سهم گفت: راه اندازی بورس ارز می تواند شفافیت را بر فعالیت بازار ارز برگرداند.

بورس ارز؛ بورسی بدون واسطه برای فعالان اقتصادی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، محمد روحی مدیر عامل شرکت کارگزاری امید سهم با اشاره به مزایای مثبت تمامی بورس ها در بازار، اظهار داشت: وجود بورس های مختلف در بازار اثرات مثبتی از خود به جای گذاشته اند که به نظر می رسد وجود بورس ارز نیز همانند دیگر بورس ها در بازار به نفع فعالان اقتصادی خواهد بود.

    مدیر عامل شرکت کارگزاری امید سهم با بیان اینکه بورس کالا نیز در ابتدای راه اندازی با شک و تردید برخی از فعالان اقتصادی مواجه بود، تصریح کرد: پس از گذشت زمان این نکته حاصل شد  که با روی کار آمدن این بورس ما شاهد شفافیت در مبادلات محصولات و همچنین ارتقای کیفیت در آنها بودیم.

    وی در ادامه گفت: در بورس ارز نیز فعالان بدون واسطه ارزهای خود را معامله می کنند و بدین ترتیب سرعت کار در نقدشوندگی بیشتر می شود.

    به گفته مدیر عامل شرکت کارگزاری امید سهم اگر بورس ارز شکل بگیرد در آنجا یک قیمت واحد تعیین می شود و از آنجایی که این بازار شفاف است و در آن خریدار از قبل اطلاعات را کسب کرده است و اگر فردی  بخواهد گران تر از حد تعیین شده بفروشد، بدون خریدار می ماند.

    این کارشناس بازار سرمایه با در نظر داشتن روند شکل گیری و راه اندازی این بورس خاطرنشان کرد: بی شک با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته دولت عمدتا ارز حاصل از فروش نفت را به این بازار خواهد آورد و صادرکنندگان هم آزادانه در این بازار ایفای نقش می کنند و وارد کنندگان و گردشگران هم از آنجا خریداری می کنند.

    وی خاطر نشان کرد: وجود یک بازار متمرکز بهتر از این است که ارز در چند بازار پراکنده و متفاوت عرضه شود و می توان حجم وسیعی از نوسانات را کم کند و بازار ارز را به سامان برساند.

    روحی عنوان کرد: با روی کار آمدن بورس ارز، هر فعالی می تواند وارد بازار شود چرا که دیگر فعالیت ها بدون واسطه  دلالان و واسطه گران انجام می شود و همین مساله خود بخشی از نوسانات بازار را پوشش می دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها