عصر خودرو

اقتصاد بدون تحریم از دید رییس اتاق بازرگانی ایران

عصر بازار- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: با لغو تحریم‌ها علیه ایران، برنده کشورهایی هستند که با ایران ارتباط برقرار می‌کنند.

اقتصاد بدون تحریم از دید رییس اتاق بازرگانی ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محسن جلال‌پور با اشاره به لغو تحریم‌های اقتصادی که ماه آینده اجرا می‌شود، به مهم‌ترین مواردی که در اقتصاد ایران تاثیر می‌گذارد اشاره و اظهار کرد: مهم‌ترین اثر لغو تحریم‌ها برای کشورمان، افزایش ارتباط با دنیاست.

    وی افزود: در حال حاضر بسیاری از کشورهای آفریقایی و آسیایی مستعد همکاری با ایران هستند که با لغو تحریم‌های بانکی نگرانی این کشورها در جهت ارتباط با ایران از بین خواهد رفت.

    جلال‌پور با بیان اینکه لغو تحریم‌ها، اقتصاد ایران را چند قدم جلو می‌اندازد، ادامه داد: حتی اگر اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها به دلیل مصوبه اخیر کنگره آمریکا وارد همکاری با ایران نشوند، ایران ارتباطات خوبی برای انجام فعالیت اقتصادی با سایر کشورها دارد.

    رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: می‌توانیم با کشورهای آسیایی، آفریقایی، بلوک شرق، آمریکای لاتین و جنوبی ارتباط برقرار کنیم و در نهایت، برنده، آن کشورهایی هستند که با ایران ارتباط برقرار می‌کنند.

    جلال‌پور با بیان اینکه فضای کشور باز است و ظرفیت‌های خوبی در منطقه داریم، گفت: از همان روزی که بحث تفاهم درباره مساله هسته‌ای مطرح شد، حرفم این بوده که باید همه کشورها را برای فعالیت اقتصادی و تجاری در اختیار داشته باشیم و 30 درصد از هیات‌هایی که بعد از امضای تفاهم به ایران آمده‌اند جزو کشورهایی هستند که مشمول مصوبه آمریکا نمی‌شوند. همچنین می‌توان با سایر کشورها ارتباط بسیار خوبی برقرار کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها