عصر خودرو

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی :

نوسانات قیمت ارز برای شرکت‌های هواپیمایی مشکل‌ساز شده است

عصر بازار- دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: برخی از کشورهای خارجی در قبال ارائه خدمات ارز نقدی دریافت می‌کنند که با وجود نوسانات اخیر این شرکت‌ها با مشکل مواجه شده‌اند.

نوسانات قیمت ارز برای شرکت‌های هواپیمایی مشکل‌ساز شده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، مقصود اسعدی‌ سامانی‌ دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ، با بیان اینکه نوسانات اخیر ارز مشکلات عمده‌ای را برای حوزه هوایی ایجاد کرده است، اظهار کرد: عدم دسترسی به ارز نقدی‌ برای برخی پروازهای‌ خارجی و از جمله عراق‌، نجف، بغداد و برخی از شهرهای‌ ترکیه‌ مشکل‌ساز شده است.

    وی ادامه داد: برخی از کشورهای خارجی در قبال ارائه خدمات‌، ارز نقدی‌ دریافت‌ می‌کنند و به دلیل افزایش قیمت ارز متأسفانه بانک‌ها توان پرداخت نداشتند.

    سامانی یادآور شد: طی صحبت و جلساتی که با بانک مرکزی داشته‌ایم قول همکاری و تأمین ارز را داده بودند اما متأسفانه هنوز این مشکل برطرف نشده است.

    وی تصریح کرد: شرکت‌های هواپیمایی شدیداً در تأمین ارز در تنگنا هستند و با توجه به اینکه با افزایش قیمت ارز در هفته‌های گذشته، بانک مرکزی همکاری لازم را داشت اما طی چند روز گذشته مجدداً‌ مشکلات ارزی برای این شرکت‌ها ایجاد شده است.

    دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به نامگذاری امسال به نام حمایت از تولیدات داخلی گفت: در راستای این شعار سعی کرده‌ایم از شرکت‌ها و متخصصان‌ داخلی جهت ساخت برخی قطعات هواپیمایی استفاده کنیم که خوشبختانه در ماه‌های اخیر شرکت‌های داخلی حضور پررنگ‌تری داشته‌اند.

    برچسب ها