عصر خودرو

مدیر عامل شرکت ملی پتروشیمی ایران:

تولید ۵۵ میلیون تن کالای پتروشیمی در کشور

عصر بازار- مدیر عامل شرکت ملی پتروشیمی ایران، توضیحاتی پیرامون تولید و صادرات محصولات پتروشیمی ارائه کرد.

تولید ۵۵ میلیون تن کالای پتروشیمی در کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت ، رضا نوروز زاده ، با اشاره به وضعیت صنعت پتروشیمی کشور، گفت: در حال حاضر حدود 55 میلیون تن کالای پتروشیمی در کشور تولید می شود که حدود 23 میلیون تن از این محصولات صادر شده و مابقی به عنوان ماده اولیه واحدهای پایین دستی مصرف می شود که از طریق وزارت صنعت مدیریت می شود.

    مدیر عامل شرکت ملی پتروشیمی ایران، افزود: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی تلاش می شود که از خام فروشی پرهیز شده و به سمت کامل کردن زنجیره های تولید حرکت کنیم.

    واحدهای پتروشیمی به لحاظ مهندسی و خوراک نیازمند تبادل نظر با یکدگیر هستند

    وی با بیان اینکه هر کدام از واحدهای پتروشیمی سرگرم مدیریت واحد خود هستند در حالی که این واحدها به لحاظ مهندسی و خوراک نیازمند تبادل نظر با یکدگیر هستند، ادامه داد: گردهمایی مدیران پتروشیمی در واقع استفاده از ظرفیت های این مجتمع ها برای حل موانع و مشکلات تولیدی است و استفاده از پتانسیل های دولت و مجلس در بخش های مختلف است.

    معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه تصمیمات کلان به ارکان اصلی نظام بر می گردد، یادآور شد: بخش مالیات، استفاده از تسهیلات و رفع موانع تولید در بخش پتروشیمی هر کدام مخاطب خاص خود را دارد، لذا اگر در هر بخش با مدیران ارشد آن حوزه مشکلات در میان گذاشته شود، بازخورد و نتیجه بهتری خواهد داشت.

    سال گذشته 12 میلیارد دلار محصولات پتروشیمی به خارج از کشور صادر شد

    وی افزود: در طول سال گذشته 12 میلیارد دلار محصولات پتروشیمی به خارج از کشور صادر شده است که این منابع ارزی مشکلات ارزی کشور را رفع می کند.

    مدیر عامل شرکت ملی پتروشیمی ایران، با بیان اینکه نفت را نمی توان از صنعت جدا کرد، تصریح کرد: صنعت در واقع اداره کننده همه واحدها اعم از نفت، گاز، پتروشیمی و سیمان است، لذا پتانسیل بالقوه خدادادی نفت و گاز باید با صنعت بالفعل شود.

    برچسب ها