عصر خودرو

در روز پایانی معاملات هفتگی؛

ارزش معاملات اسناد خزانه اسلامی رکورد زد

عصر بازار- در روز چهارشنبه با داد و ستد ۵۹ هزار و ۶۲۰ ورقه اسناد خزانه اسلامی به ارزش ۵۶ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات آن روز در بازار فرابورس رقم خورد.

ارزش معاملات اسناد خزانه اسلامی رکورد زد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصربازار» ،در آخرین روز معاملاتی هفته چهارم آذر با داد و ستد بیش از 56 میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی، بیشترین حجم و ارزش معاملات در فرابورس به این اوراق اختصاص یافت.

     بازار فرابورس در 4 روز معاملاتی هفته چهارم آذرماه با داد و ستد 305 میلیون ورقه بهادار به ارزش 3 هزار و 328 میلیارد ریال به کار خود پایان داد و به این ترتیب افت 38 درصدی حجم و 40 درصدی ارزش معاملات را در قیاس با هفته پیش از آن رقم زد.

    به دنبال این وضعیت، حجم و ارزش معاملات هفتگی در بازار اول و دوم با کاهش همراه شد و بر این اساس 37 میلیون ورقه بهادار به ارزش 92 میلیارد ریال در بازار اول و 143 میلیون ورقه بهادار به ارزش 368 میلیارد ریال در بازار دوم مورد معامله قرار گرفت.

    علاوه بر این، در بازار پایه 108 میلیون ورقه بهادار به ارزش 128 میلیارد ریال مبادله شد و بازار ابزارهای نوین مالی شاهد داد و ستد 16 میلیون ورقه بهادار به رقم 2 هزار و 740 میلیارد ریال بود.

    بیشترین حجم معاملات روزانه در هفته‌ای که گذشت به میزان 93 میلیون و 750 هزار ورقه بهادار در روز چهار‌شنبه ثبت شد و بیشترین ارزش معاملات با رقم یک هزار و 427 میلیارد ریال مربوط به سه‌شنبه بود.

    بر اساس این گزارش، ارزش بازار فرابورس ایران در روز پایانی معاملات هفتگی با رشد یک درصدی در قیاس با چهارشنبه قبل از آن، نمایشگر رقم 780 هزار و 353 میلیارد ریال بود و آیفکس هم با رشد 0.4 درصدی، به 685 واحد رسید.

    در روز چهارشنبه با داد و ستد 59 هزار و 620 ورقه اسناد خزانه اسلامی به ارزش 56 میلیارد و 460 میلیون ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات آن روز در بازار فرابورس و سومین نماد در کل بورس و فرابورس به نام این اوراق ثبت شد.

    این گزارش می‌افزاید، گروه بانک‌ها در هفته معاملاتی منتهی به 25 آذر‌ماه، سهم 18 درصدی از معاملات را به خود اختصاص داد به صدر صنایع پیشرو رفت و گروه فرآورده‌های نفتی و خودرو و ساخت قطعات با 12 و 10 درصد سهم در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها