عصر خودرو

موج آشفتگی در بازارهای آسیایی

عصر بازار- افزایش نرخ بهره در آمریکا پس از یک دهه بازارهای جهانی را شوکه کرده است و کاهش توانایی مصرف کننده برای خرید موجب افت شاخص ها در بازارهای آسیایی شده است.

موج آشفتگی در بازارهای آسیایی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا ، بازارهای آسیایی در پی کاهش دنباله دار قیمت نفت و تأثیر منفی آن بر اعتماد سرمایه گذاران با کاهش شدیدی آخرین روز معاملاتی را سپری کردند.

    افزایش نرخ بهره در آمریکا پس از یک دهه بازارهای جهانی را شوکه کرده است و کاهش توانایی مصرف کننده برای خرید موجب افت شاخص ها در بازارهای آسیایی شده است.

    بر اساس این گزارش، در این بازارها شاخص نیکی ژاپن با افت 0.2 درصدی همراه شد و کاسپی کره جنوبی نیز 0.1 درصد سقوط کرد در حالی که هنگ سنگ هنگ کنگ با افت 0.4 درصدی معاملات را خاتمه داد.

    اس اند پی استرالیا 0.1 درصد منفی شد و شاخص ها در بازارهای چین، تایوان و جنوب آسیا آخرین روز معاملاتی را با عملکرد بسیار ضعیف به پایان سپردند.

    افت قیمت نفت در پی کاهش چشمگیر قیمت این کالا از ابتدای هفته موجب افت شاخص های انرژی و معدنی شد در حالی که کاهش تقاضای جهانی در مقایسه با عرضه بیش از حد این کالا، تعادل را در بازار طلای سیاه بر هم زده است.

    آنگوس نیکولسون، تحلیل گر بازار در موسسه lG در ملبورن در این خصوص اظهار داشت: تصمیم فدرال رزرو آمریکا هم تأثیری بر اوضاع اسفناک بازار نفت بر جای نگذاشت و به نظر می رسد شرکت های نفتی به تدریج با ورشکستگی رو به رو خواهند شد و بازارهای جهانی را کماکان دچار بحران می کنند.

    قیمت نفت خام آمریکا در معاملات الکترونیک بورس کالای نیویورک با افت 11 درصدی به هر بشکه 34.84 دلار معامله شد در حالی که در روز پنجشنبه معاملات این کالا با افت 1.6 درصدی به هر بشکه 34.95 دلار رسیده بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها