عصر خودرو

بورس پیش بینی ها را بهم ریخت؛

افت قیمت ها پس از مصوبه شورای حکام

عصر بازار- در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران واکنش معامله گران به بسته شدن پرونده PMD و لغو همه قطع نامه ها علیه ایران جالب و غیر قابل پیش بینی بود.

افت قیمت ها پس از مصوبه شورای حکام
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در نتیجه داد و ستدهای امروز برخلاف انتظارها شاخص منفی شد. سهامداران امروز 416 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 77 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

    همچنین در این روز شاخص کل 86 واحد نزولی شد. نمادهای تاپیکو، پالایش نفت بندرعباس، مپنا، هلدینگ خلیج فارس و ملی مس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت کرد. این در حالی بود که نمادهای هلدینگ پارسیان و بانک صادرات بیشترین تاثیر مثبت را بر این متغیر ثبت کردند.

    همچنین امروز شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 25 و 387 واحد نزولی شدند. سایر شاخص های بورس نیز افت کردند.

    در جدول برترین گروه های صنعت نیز سه گروه بانک ها، شیمیایی و فلزات اساسی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر قرار گرفتند.

    همچنین صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای بیسکوییت گرجی، پست بانک، الکتریک خودرو شرق، قند اصفهان، ایران تایر، قند مرودشت و عمران و توسعه فارس بود.

    این در حالی بود که نمادهای صبانور، تولید محور خودرو، پشم شیشه ایران، لیزینگ خودرو غدیر، ایران یاسا تایر، کشاورزی و دامپروری مگسال و سیمان شرق با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

    همچنین امروز اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، قند قزوین، پست بانک، ایران ترانسفو، کمک فنر ایندامین، صنایع شیمیایی سینا و مخابرات بیشترین تقاضا را داشتند.

    در مقابل بانک کارآفرین، تهران شیمی، کشاورزی و دامپروری مگسال، سیمان اصفهان، خوراک دام پارس، حق تقدم تراکتورسازی ایران و گلوکوزان سنگین ترین عرضه ها را ثبت کردند.

    در پایان نیز کالسیمین با معامله 36 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و بانک ملت با معامله 67 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها