عصر خودرو

جنگ تجاری، ۵ میلیارد دلار سهام را به اوراق قرضه تبدیل کرد

عصر بازار- تنش‌های تجاری آمریکا و چین طی هفته گذشته باعث شد سرمایه‌گذاران ۵.۱۶ میلیارد دلار سرمایه شان را از صندوق‌های سهام و صندوق‌های دوجانبه بیرون بکشند تا اوراق قرضه بخرند.

جنگ تجاری، ۵ میلیارد دلار سهام را به اوراق قرضه تبدیل کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، موسسه اینوستمنت کمپانی اعلام کرد که تنش‌های تجاری آمریکا و چین طی هفته گذشته باعث شد تا سرمایه‌گذاران 5.16 میلیارد دلار از سرمایه شان را از صندوق‌های سهام و صندوق‌های دوجانبه بیرون بکشند تا اوراق قرضه (سرمایه امن در مواقع بحران) بخرند.

    خروج سرمایه از بازار سهام بیشتر از همه از سوی صندوق‌های بلند مدت داخلی انجام شد که پس از  1.15 میلیارد دلاری که هفته قبل از آن ازدست دادند، این هفته هم با فرار سرمایه 3.11 میلیارد دلاری روبرو شدند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهام هم 7 روز پس از این که گزارش دادند 7.54 میلیارد دلار جریان ورودی سرمایه داشته‌اند، این هفته به صورت خالص 3.59 میلیارد دلار خروج سرمایه را ثبت کردند.

    اسکات اندرسون، اقتصاددان ارشد «بانک آو دِ وست» (بانک غرب)، می‌گوید: در جریان‌های این هفته سرمایه صندوق‌ها، به وضوح تجارت بدون ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران مشهود بود. درحالی‌که جنگ تجاری بین آمریکا و چین در حال گرم‌تر شدن است، نامشخص بودن وضعیت پشتیبانی از تجارت، به نگرانی درحال رشدی برای سرمایه‌گذاران تبدیل شده است.

    در 15 ژوئن هم چین و هم آمریکا لیستی از کالاها را برای این‌که هدف تعرفه واردات قرار بگیرند، معرفی کردند.

    اندرسون می‌گوید: صندوق‌های سرمایه‌گذاری کالا هفته گذشته 264 میلیون دلار از سرمایه خود را از دست دادند، چراکه سرمایه‌گذاران پیشبینی خود از رشد بازارهای درحال ظهور را کاهش داده‌اند.

    تقاضا برای همه انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری در کل 1.72 میلیارد دلار افت کرد، درحالی‌که در هفته پیش از آن، جریان ورودی این صندوق‌ها 9.95 میلیارد دلار رشد کرده بود.

    برچسب ها