عصر خودرو

اختتامیه VCCUP با حمایت فرابورس ایران برگزار شد

عصر بازار- اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف (VCCUP)، توسط دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت فرابورس ایران عصر سه‌شنبه برگزار شد.

اختتامیه VCCUP با حمایت فرابورس ایران برگزار شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، ایران طی این جشنواره و برنامه‌های جانبی آن، شرکت‌کنندگان با مفاهیم و اصول کسب وکار و تمرین عملی آنها بر مبنای ایده‌ محوری و کارآفرینانه خود آشنا شدند و در یک محیط رقابتی نسبت به آماده‌سازی طرح خود جهت ارائه به نهادها و اشخاص سرمایه‌گذار اقدام کردند.
    در این میان شرکت فرابورس ایران به عنوان متولی بازار دارایی فکری و به عنوان یکی از ارکان برگزاری جشنواره (VCCUP)  حضور یافت و در کمیته داوری این جشنواره نیز ایفای نقش کرد. بازار دارایی فکری که امکان تجاری‌سازی و تامین مالی اختراعات، طرح‌های صنعتی , علائم تجاری را از طریق اوراق بهادارسازی فراهم می‌کند، اهدافی همچون حفاظت از حقوق مخترعان در محیط قانونمند و منظم بازار سرمایه با توثیق اوراق بهادار، حمایت از حقوق خریدار با ارزیابی کارشناسی طرح و ایده و تعیین قیمت از مکانیزم پیشنهاد و درخواست را در دستور کار خود دارد.
    همسویی میان اهداف برگزاری این جشنواره با خط مشی بازار دارایی فکری فرابورس ایران، موقعیتی را فراهم کرد تا در طول برگزاری (VCCUP) امتیازات ویژه‌ای نصیب صاحبان ایده‌ و اختراعات برتر شود. امتیازاتی مانند اینکه صاحبان ایده، اختراعات و طرح‌های صنعتی نسبت به بازار و جنبه‌های مالی ایده و اختراع خود آشنایی بیشتری پیدا کنند، شرایط برای کارآفرینان جهت بازاریابی و معرفی طرح به سرمایه‌گذاران فراهم شود، صاحبان صنعت با ایده‌های جدید و خلاقانه آشنا شوند و مواردی از این دست.
    خروجی نهایی این جشنواره در روز اختتامیه بر مبنای انتخاب ایده‌ها و اختراعات برتری شکل گرفت که با حمایت نهادهای حامی و سایر سرمایه‌‌گذاران، امکان تجاری شدن طرح و تولید محصول را داشتند.
    در جشنواره (VCCUP) بیش از 200 طرح و ایده ثبت نام شد که از میان آنها در مرحله نخست داوری 52 طرح برگزیده و راهی دوره بعدی این جشنواره شد. پس از آن با برگزاری جلسات داوری روی این طرح‌ها، 8 طرح در دو دسته ایده‌های نوآور و کسب و کارهای نوپا به دور پایانی (اختتامیه) رسید.
    تیم‌های راه یافته به مرحله پایانی در دسته کسب وکارهای نوپا شامل موتور سیکلت پمپ آبرسان، تیپسل، بکتوری و لحظه‌نگار بودند که اختراع موتور سیکلت پمپ آبرسان در حال حاضر در بازار دارایی فکری فرابورس ایران پذیرش شده و در فهرست عرضه این بازار قرار دارد.
    تیم‌های راه یافته به محله نهایی در دسته‌ ایده‌های نوآور نیز شامل تولید افزودنی زینک دی الکیل دی تیو فسفات، دستگاه نوار قلب تک کاناله همراه، شبکه اجتماعی بادوم و اپلیکیشTogether  بودند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها