عصر خودرو

در پی به کف رسیدن قیمت برخی از کالاها؛

حصار احتیاط در بازار پتروشیمی شکسته می شود

عصر بازار: افت چشمگیر قیمت ها در لیست جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی که دیروز اعلام شد و بعضا تا ۷ درصد هم رسید، عاملی برای جذب معامله گران در بورس کالای ایران است.

حصار احتیاط در بازار پتروشیمی شکسته می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، جمال کر مدیرکالایی کارگزاری کالا سپهر با بیان این مطلب گفت: کاهش نرخ ها برخی از محصولات پتروشیمی روز گذشته چشمگیر بود و این موضوع امروز عامل مهمی برای جذب خریداران است و از این رو احتمال افزایش حجم خریدها نسبت به هفته گذشته وجود دارد.

    وی در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیشتر مصرف کنندگان منتظر ثبات قیمت ها هستند تا حجم خریدهای خود را بیش از گذشته افزایش دهند؛ چرا که هنوز عده ای از مصرف کنندگان در حد نیاز روزانه خود خرید می کنند، به همین دلیل می توان به این نتیجه رسید که احتیاط بر معاملات حاکم است.

    این کارشناس بازار پتروشیمی معتقد است؛ برخی از محصولات به کف قیمتی خود رسیده اند، اما هنوز تعدادی از کالاها برای افت بیشتر جا دارند، از این رو به نظر می رسد محصولاتی با استقبال بیشتر خریداری شوند که به کف قیمتی خود بسیار نزدیکند.

    با این حال در روزهای اخیر مذاکرات وین در بازار پتروشیمی سبب شد تا عده زیادی از معامله گران برای ورود به مبادلات تردید داشته باشند، این گروه همچنان منتظر اعلام نتایج مذاکرات هستند و معتقدند؛ اعلام نتیجه مثبت و منفی از مذاکرات روند قیمت دلار را تحت تاثیر هیجانات موجود تغییر خواهد داد و از این رو شماری از مصرف کنندگان نمی توانند برای ورود به معاملات تصمیم گیری کرد.

    علی رمضانی، کارشناس بازار پتروشیمی با اشاره به اینکه نتایج مذاکرات بر روند بازار پتروشیمی تاثیر گذار است، خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی ثبات قیمت ها می تواند به افزایش حجم خریدها و رونق بازار کمک کند، بنابراین به نظر می رسد برخی از خریداران تا آن زمان صبر پیشه کرده و از ورود به معاملات خودداری کنند.

    برچسب ها