عصر خودرو

فولاد رفیق نیمه راه بازار سنگ آهن

عصر بازار- در حالیکه طی روز گذشته قیمت سنگ آهن در معاملات آتی چین در پی تحرکات نرخ فولاد با افزایش روبه رو شده بود، امروز چهارشنبه قیمت سنگ آهن به دلیل کاهش تقاضای فولاد در مدار نزولی قرار گرفت.

فولاد رفیق نیمه راه بازار سنگ آهن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، ضعف در بازار مشتقات آهنی، رشد اوایل هفته این بازار را جبران کرده است. هر تن سنگ‌آهن در سال جاری افتی 47 درصدی را تجربه کرده و امروز زیر سطح 38 دلاری (پایین‌ترین سطح آن از سال 2008) معامله شد. موجودی سنگ‌آهن بسیار زیاد و تقاضای بسیار کم فولاد در چین، روی مواد خام فولادسازان چینی فشار زیادی وارد کرده و معامله‌گران در آینده نزدیک رشد معناداری را پیش‌بینی نمی‌کنند.

    هر تن سنگ آهن برای تحویل در ماه می در بورس کالای دالیان با افتی 0.3 درصدی 291.5. یوان (45 دلار) معامله شد و از پایین‌ترین سطح قیمتی آن (282.5 یوان) فاصله چندانی ندارد.

    در معاملات آتی بورس شانگهای نیز میلگرد ساختمانی با افتی 0.2 درصدی 1666 یوان به ازای هر تن قیمت داشت. هر تن سنگ آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین 37 دلار و 50 سنت معامله شد.

    در میان تقاضای صنعتی ضعیف از چین، شاخص حمل ونقل دریایی اصلی بورس بالتیک، که نشانگر هزینه محموله‌های دریایی نظیر سنگ‌آهن، سیمان، غلات، ذغال‌سنگ و کودشیمیایی است به پایین‌ترین سطح خود در تاریخ رسید.

    بانک ANZ اعلام کرد که تغییر در مدل رشد چین، صنعت حمل‌ونقل دریایی این کشور را با خطر مواجه خواهد کرد. این در حالی است که در یک دهه گذشته با حمایت و تقویت رشد اقتصادی چین اندازه این صنعت دو برابر شده بود.  بر اساس این گزارش اقتصادچین، دومین اقتصاد بزرگ دنیا، کندترین رشد خود را در ربع قرن اخیر تجربه می‌کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها