عصر خودرو

معاون وزیر نفت مطرح کرد:

سهم ۷۰ درصدی صنعت نفت در سبد صادراتی

عصر بازار- معاون وزیر نفت گفت: نظامنامه مدیریت دارایی های فیزیکی صنعت نفت در سال ۹۳ تدوین و ابلاغ شد و نظامنامه استانداردهای ملی آن نیز در دستور کار است.

سهم ۷۰ درصدی صنعت نفت در سبد صادراتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، حبیب الله بیطرف معاون مهندسی پژوهش و فناوری وزیر نفت در نخستین کنفرانس بین المللی مدیریت یکپارچگی دارایی های فیزیکی صنعت نفت و گاز در بخش ساحل و فراساحل با بیان اینکه مدیریت یکپارچه دارایی ها در این صنعت می تواند منجر به کاهش هزینه ها، افزایش ایمنی، بهره وری و در نتیجه مصرف بهینه انرژی و تعامل پایدار در بخش محیط زیست شود، گفت: مدیریت یکپارچگی نه تنها در بخش دارایی های فیزیکی بلکه درباره دیگر سرمایه های سازمان از جمله سرمایه انسانی و دارایی های اطلاعاتی و مالی نیز باید اعمال شود.

    وی ادامه داد: مدیریت دارایی فیزیکی تجهیزات صنعت نفت به ویژه در بخش فراساحل به واسطه شرایط فعالیتی آسیب پذیری بیشتری را تجربه می کند از سوی دیگر ارزش میلیارد دلاری  این دارایی ها موجب می شود تا نگهداری و برنامه ریزی برای حفظ این تجهیزات از اهمیت ویژه ای برخوردار شود.

    این مقام مسئول با اشاره به سهم 70 درصدی فرآورده های این صنعت در بخش صادراتی کشور اظهار داشت: برخورداری از حجم قابل توجه ذخایر نفتی و گازی و به طور کلی منابع هیدروکربوی باعث می شود مدیریت دارایی های فیزیکی این صنعت اهمیت دوچندان یابد.

    طبق گفته معاون مهندسی پژوهش و فناوری وزیر نفت، نظامنامه مدیریت دارایی های فیزیکی صنعت نفت در سال 93 تدوین و ابلاغ شد و تدوین نظامنامه استانداردهای ملی این بخش نیز در حال حاضر در دستور کار است.

    برچسب ها