عصر خودرو

افزایش بیش از۲۶۰۰ واحدی شاخص کل:

ادامه موج ورود نقدینگی به فلزی ها و معدنی ها

عصر بازار- موج ورود نقدینگی به تالار شیشه ای و رشد دماسنج بازار سرمایه در دومین روز کاری بورس تهران نیز ادامه داشت بطوریکه در پایان ساعت معاملات امروز شاهد افزایش بیش از۲۶۰۰ واحدی شاخص کل و افزایش تقاضا در صنایع بزرگ بودیم.

ادامه موج ورود نقدینگی به فلزی ها و معدنی ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، تداوم رشد نرخ ارز زیر سایه ابهامات سیاسی موجب شده تا رشد شتابنده شاخص کل به لطف حرکت نقدینگی به سمت سهام شرکت های صادرات محور ادامه داشته باشد. به این ترتیب امروز شاخص کل با افزایش 2,659 واحدی به ارتفاع 112 هزار و 60 واحد رسید.
    امروز نمادهای فولاد، فخوز، فملی، کگل، تاپیکو، فارس و پارسان بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص بورس گذاشتند. براین اساس با افزایش قیمت اکثر محصولات فلزی و معدنی در بورس کالا، شاهد افزایش تقاضا و افزایش حجم صف خرید گروه های مذکور بودیم.
    به این ترتیب در نمادهای گروه فلزی ذوب پس از شفاف سازی بازگشایی و رشد بیش از 10 درصدی را ثبت کرد به این ترتیب طی 10 روز کاری اخیر این سهم حدود 70 درصد بازدهی نصیب سهامداران کرده است. فخوز نیز پس از بازگشایی با رشد 14 درصدی مواجه شد، سایر نمادهای فلزی نیزعمدتا صف خرید بودند. معدنی ها نیز پرتقاضا و صف خرید بودند.
    در گروه خودرو نیز صف خرید خساپا مورد توجه بود اما جو کلی گروه رو به منفی بود نایتا خساپا نیز صف خود را عرضه کرد.
    گروه محصولات شیمیایی نیز رشدهای خوبی را عمدتا تجربه کردند و بسایری صف خرید شدند. در گروه پالایشی شاوان و شبهرن صف خرید و مابقی متعادل عمدتا مثبت بودند.
    امروز نماد زگلدشت پس از انتشار شفاف سازی در خصوص افزایش نرخ محصولات و انعقاد قرارداد جدید با رشد 10درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت. نماد بترانس نیز پس از برگزاری مجامع عادی سالیانه تقسیم سود 250 ریالی با رشد 10 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.
    نماد کطبس پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه تقسیم سود 245 ریالی و انتشار شفاف سازی در خصوص افزایش قیمت کنسانتره ذغالسنگ و خام آن با رشد 18.5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.
    به جز نمادهای بالبر و بکام که متعادل و منفی بودند، سایر نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی اکثرا مثبت و همراه صف خرید معامله شدند که در این بین رشد 10 درصدی نمادهای تپکو، بترانس و نیرو بیشتر جلب توجه می کرد.
    به جز نماد پلاست که متعادل و منفی بود، سایر نمادهای گروه لاستیک و پلاستیک سازی اکثرا مثبت و همراه صف خرید معامله شدند.
    از معدود گروه هایی که با غلبه فروشندگان بر خریداران در این بازار پرتقاضا و مثبت نظاره گر بودیم، به گروه ساختمانی می توان اشاره کرد که اکثرا نوسانات منفی را تجربه کردند در طرف دیگر بازار گروه سیمانی اکثرا با دادوستدهای مثبتی معامله شدند که در این بین نمادهای سبهان، سکرما، سخوز، سغرب، ساروم، سصوفی و سفارس با تقاضای بالاتر و یا صف خرید همراه بودند.

    برچسب ها