عصر خودرو

معاون پولی و بانکی وزیر راه و شهرسازی :

۲ راهکار کاهش تاثیر خروج آمریکا از برجام بر سیستم بانکی

عصر بازار- معاون پولی و بانکی وزیر راه و شهرسازی دو راهکار کاهش تاثیر خروج آمریکا از برجام بر سیستم بانکی و اقتصاد کشور را مطرح کرد.

۲ راهکار کاهش تاثیر خروج آمریکا از برجام بر سیستم بانکی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، محمدهاشم بت شکن درباره پیش بینی آینده روابط سیستم بانکی و اقتصادی ایران پس از خروج آمریکا از برجام، اظهارداشت: به دلیل اینکه ایران هیچگونه ارتباطی با آمریکا ندارد، خروج این کشور از برجام به صورت مستقیم بر روابط بانکی ایران تاثیر ندارد و تاثیر آن بر این است که نهادهای پولی و بانکی به دلیل ترس و نگرانی از جرایم احتمالی آمریکا نگران برقراری ارتباط با ایران هستند.

    وی افزود: تدابیر اتخاذ شده از سوی دولت مثل جدا کردن خط اعتباری آمریکا از اروپا موجب ایجاد توفیقات زیادی در این زمینه شده و همچنین تلاش در جهت اخذ تضامین واقعی برای تعاملات بانکی است و خوشبختانه اتحادیه اروپا بانک سرمایه گذاری اروپا یا (European Investment Bank (EIB را برای این کار منظور کرده است.

    معاون پولی و بانکی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه نام ایران در اساسنامه این بانک درج شده، گفت: برهمین اساس این بانک می تواند خدمات پولی و بانکی را به موسسات اعتباری ایران ارائه کند و زمینه خوبی است که در صورت عملیاتی شدن از سوی اتحادیه اروپا، می تواند راهکاری برای اجتناب از نگرانی نسبت به جرایم احتمالی که آمریکا برای بانک های اروپایی باشد.

    بت شکن تاسیس صندوق های تخصصی در اتحادیه اروپا را یکی دیگر از راهکارها عنوان کرد و افزود: تاسیس صندوق های تخصصی با توجه به اینکه مشمول جرائم آمریکا نیست، می تواند یک راهکار دیگر برای جلوگیری از تاثیر آمریکا بر روابط بانکی ایران با عرصه بین الملل باشد.

    وی ادامه داد: به همین دلیل پیشنهاد من این است که راهکارهای دیگری را غیر از راهکارهای بانکی و بازار سرمایه بیابیم تا احتمال جریمه شدن موسسات درگیر در این موضوع کمرنگ شود.

    برچسب ها