عصر خودرو

سیب از آذربایجان غربی صادر و کاغذ وارد می‌شود

عصر بازار- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از صادرات ۳۱۰ هزار تن کالا از استان به خارج از کشور طی دو ماه گذشته سالجاری خبر داد.

سیب از آذربایجان غربی صادر و کاغذ وارد می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایسنا، جعفر صادق اسکندری افزود: سال گذشته 213 هزار تن کالا طی دوماه اول سال از استان صادر شد که امسال این میزان به 310 هزار تن رسیده است.

    وی ادامه داد:  امسال  میزان صادرات کالا در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل 46 درصد رشد داشته است.

    اسکندری ارزش ریالی کالاهای صادراتی را 113 میلیون دلار عنوان کرد و اظهارکرد: ارزش ریالی کالاهای صادراتی نیز در مقایسه با مدت زمان سال گذشته 26 درصد افزایش نشان می دهد.

    وی سیب، کنسانتره، کف پوش، سیمان و میوه را از عمده کالاهای صادراتی در استان برشمرد و اضافه کرد: عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان، ارمنستان، گرجستان و اتریش مهمترین مقصد کالاهای صادراتی از استان بودند.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی همچنین از کاهش واردات طی مدت زمان سالجاری خبر داد و گفت: سال گذشته 118 میلیون دلار کالای وارداتی به استان داشتیم که امسال این میزان با کاهش 24 درصدی به 80 میلیون دلار رسیده است.

    اسکندری با بیان اینکه انواع کاغذ، کمپرسورها و کالاهای واسطه ای و سرمایه ای از مهمترین کالاهای وارداتی به استان بودند گفت: ترکیه، آلمان، انگلستان، چین، ایتالیا، کره جنوبی و بلغارستان نیز مهمترین کشورهای هدف کالاهای وارداتی به استان بودند.

    وی با اشاره به شعار سال و لزوم حمایت از کالای ایرانی با قطع واردات کالاهای مشابه تولید داخل، یادآور شد: سیاست‌گذاری ممنوعیت واردات کالا از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین و به استان ‎ ها ابلاغ شده و وظیفه استان ها اجرای بخشنامه ‎ های صادره است و در این زمینه بخش های استانی توان و اجازه فعالیت مستقل ندارند.

    رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان غربی در نظر گرفتن قیمت تمام شده محصول، کیفیت، بسته‌بندی، رقبای موجود در بازار و سایر شاخصه ‎ های تولید و صادرات کالا را برای همه تولیدکنندگان داخلی الزامی دانست و افزود: رایزنی با کشورهای همسایه برای تسهیل مبادلات تجاری دو طرف در قالب تفاهمنامه‌های تجاری به وسیله دستگاه ‎ های مربوطه از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت می‌گیرد.

    برچسب ها