عصر خودرو

روسیه ۵۳۸ میلیون دلار تعرفه بر روی کالاهای آمریکایی وضع می کند

عصر بازار- وزارت اقتصاد روسیه با وضع تعرفه ۵۳۸ میلیون دلاری برای برخی کالاهای وارداتی آمریکایی به اقدام اخیر ترامپ مبنی بر وضع تعرفه اضافی بر روی فولاد و آلومینیوم واکنش نشان داد.

روسیه ۵۳۸ میلیون دلار تعرفه بر روی کالاهای آمریکایی وضع می کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، «ماکسیم اورشکین» وزیر توسعه اقتصادی روسیه گفت: ممکن است روسیه تعرفه واردات خودرو را به عنوان یک اقدام تلافی جویانه در راستای محدودیت های اعمال شده از سوی آمریکا افزایش دهد. وی گفت: این موضوع در حال بررسی است.

    همچنین وزیر توسعه اقتصادی روسیه پیش از این در پاسخ به تعرفه ایالات متحده بر روی فولاد و آلومینیوم گفته بود که روسیه به زودی تعرفه واردات اضافی را بر روی کالاهای آمریکایی که جایگزین در بازار داخلی دارند را معرفی خواهد کرد.

    بر همین اساس، وزارت اقتصادی روسیه اعلام کرده بود که فهرست کالاهای وارداتی آمریکایی که مشمول افزایش تعرفه خواهند بود را در چند روز آینده اعلام می کند. مجموع حجم اقدامات تلافی جویانه ای که روسیه می تواند بر اساس قوانین سازمان تجارت جهانی وضع کند، تقریبا 538 میلیون دلار برآورد شده است. این مبلغ به گفته مقامات روسی معادل میزان خسارت روسیه از محدودیت های آمریکا است.

    در بیست و سوم مارس، واشنگتن تعرفه 25 درصدی برای واردات فولاد و تعرفه 10 درصدی برای واردات آلومینیوم وضع کرد و این تعرفه برای تمامی کشورهایی که این محصولات را برای آمریکا فراهم می کنند، لازم الاجرا است.

    بر پایه این گزارش، اتحادیه اروپا در اقدامی تلافی جویانه با وضع تعرفه 25 درصدی بر روی کالاهای وارداتی آمریکایی به ارزش 2.8 میلیارد یورو موافقت کرد تا به این اقدام واشنگتن پاسخ داد. همچنین ترکیه، هند و سایر کشورها به دنبال عمل مقابله به مثل با آمریکا هستند.

    برچسب ها