عصر خودرو

با بالا رفتن قیمت سکه در هفته گذشته؛

مردم به دنبال راه ‏حلی برای عقب نماندن از تورم

عصر بازار- هفته گذشته به بازار سکه تعلق داشت. قیمت سکه در روزهای انتهای هفته به ۲۵ هزار و ۵۶۰ میلیون ریال رسید. تحلیل‏گران عقیده دارند یکسان‏ سازی قیمت دلار باعث شده است که سرمایه‏ ها وارد بازار سکه و مسکن شوند و این افزایش را به همراه داشته باشد.

مردم به دنبال راه ‏حلی برای عقب نماندن از تورم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار», هفته گذشته به بازار سکه تعلق داشت. قیمت سکه در روزهای انتهای هفته به 25 هزار و 560 میلیون ریال رسید. تحلیل‏گران عقیده دارند یکسان‏سازی قیمت دلار باعث شده است که سرمایه‏ ها وارد بازار سکه و مسکن شوند و این افزایش را به همراه داشته باشد. افزایشی که دولت هم نظاره‏گر آن است و برنامه‏ای هم برای کنترل و مدیریت آن مشاهده نمی‏شود. برنامه‏ای که می‏توانست نتیجه‏اش جهت‏دهی سرمایه‏ها به سمت بازار سرمایه و صندوق‏های سرمایه‏گذاری باشد. در این هفته صندوق‏های سرمایه‏گذاری کوچک‏تر شدند و خالص خروج سرمایه ازصندوقهای سرمایه گذاری مجموعا 5 هزار و 876 میلیارد ریال ثبت شد.  ورود پول به کل صندوق‌ها (به واسطه صدور واحدهای سرمایه‌گذاری) طی هفته گذشته 14 هزار و 434 میلیارد ریال و از سوی دیگر، خروج پول از کل صندوق‌ها (به واسطه ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری) 20 هزار و 310 میلیارد ریال بوده است. بیشترین خالص خروج سرمایه با مبلغ 5 هزار و 717 میلیارد ریال مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت بوده است.

    خالص ارزش کل دارایی صندوقهای سرمایه‌گذاری با 8 هزار و 417 با میلیارد ریال کاهش به مبلغ یک میلیون و 510 هزار و 709  میلیارد ریال رسید. بیشترین کاهش خالص ارزش دارایی‌ها مربوط به صندوق‌های با درآمد ثابت بوده که با 8 هزار و 108 میلیارد ریال کاهش به مبلغ یک میلیون و 449 هزار و 331 میلیارد ریال رسیده و بیشترین افزایش خالص ارزش دارایی‌ها مربوط به صندوق‌های سهامی است که با 7 میلیارد ریال افزایش به مبلغ 7 هزار و 136 میلیارد ریال رسیده است.
    با توجه به آخرین به‌روزرسانی صندوق‌ها، صندوق سرمایه‌گذاری مشترک بانک خاورمیانه با کسب 4.18 درصد بازدهی، بیشترین بازدهی را در بین تمامی صندوق‌ها به دست آورده ‌است.
    درنمودار شماره 1 شاخص کل صندوق‌های مشترک سهامی با شاخص‌های بورس و فرابورس طی یک ماه اخیر (منتهی به 21 خرداد‌ماه 1397) مقایسه شده است. صندوق‌های سهامی به نسبت شاخص کل بورس عملکرد بهتر و نسبت به شاخص کل فرابورس عملکرد ضعیف‌تری را ثبت کرده‌اند.
    و در نهایت نمودار شماره 2 سهم صنایع را در پرتفوی صندوق‌ها سرمایه گذاری در تاریخ 21خردادماه نشان می-‌دهد.

    برچسب ها