عصر خودرو

سهام آسیایی به پایین‌ترین سطح ۶ ماهه خود رسید

عصر بازار- روز جمعه، در شرایطی‌که جنگ تجاری آمریکا با چین و کشورهای دیگر، شروع به از بین بردن سود شرکت‌ها کرده است، سهام آسیایی به پایین‌ترین سطح خود در ۶ ماه اخیر رسیدند.

سهام آسیایی به پایین‌ترین سطح ۶ ماهه خود رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر, روز جمعه، در شرایطی‌که جنگ تجاری آمریکا با چین و کشورهای دیگر، شروع به از بین بردن سود شرکت‌ها کرده است، سهام آسیایی به پایین‌ترین سطح خود در 6 ماه اخیر رسیدند.

    گسترده‌ترین شاخص آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی، امروز تا 0.35 درصد هم افت کرد و به ضعیف‌ترین حد خود از اوایل دسامبر تا کنون رسید، اما در پایان میزان ضرر امروز خود را به افتی 0.15 درصدی کاهش داد. هرچند این شاخص همچنان این هفته خود را با سقوطی 2.3 درصدی به پایان می‌رساند.

    هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ به پایین‌ترین سطح 6 ماهه خود سقوط کرد. این شاخص هم این هفته 3.9 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

    کوسپی کره‌جنوبی امروز به پایین‌ترین سطح 9 ماهه خود رسید و در سرزمین اصلی چین، میزان سقوط این هفته شاخص سی‌اس‌آی 300 به حدود 5 درصد رسید که این پایین‌ترین حد ÷1 ساله این شاخص است.

    نیکی ژاپن امروز 0.8 درصد را از دست داد تا سقوط این هفته خود را به 1.7 درصد برساند.

    به عنوان نشانه‌ای از این‌که بالا گرفتن تنش‌ها بین ایالات‌متحده و شرکای تجاری این کشور، تاثیر منفی خود بر اقتصاد را شروع کرده است، شاخص فعالیت تجاری بین اقیانوس اطلسِ فیلادلفیای فدرال‌رزرو، به پایین‌ترین حد یک و نیم ساله خود افت کرد.

    با این که نشانه‌های آسیب این تنش‌ها به تجارت و اقتصاد هر روز بیشتر مشهود می‌شوند، هنوز هیچ نشانه‌ای از کاهش آنها دیده نمی‌شود.

    در بازار ارز، دلار توان خود را از دست داد و یورو دوباره نرخ 1.1630 دلار جهش کرد. یورو پیش از این تا نرخ 1.1508 دلار هم افت کرده بود. یوآن چین هم در بازارهای داخل و خارج این کشور 0.15 درصد از ارزش خود را از دست داد و نزدیک به پایین‌ترین سطح خود از اواسط ژانویه تا کنون باقی ماند.

    برچسب ها