عصر خودرو

بازارهای جهانی به روایت نمودار

افت دلار و سقوط بازارهای کالایی

عصر بازار- با نزدیک‌تر شدن به آغاز نشست سیاستگذاری دوروزه فدرال‌رزرو، فرصتی برای رشد دارایی‌های پرخطرتر به‌وجود آمده است و سهام بازارهای در حال ظهور برای اولین روز در ۱۰ جلسه اخیر صعود داشته‌اند.

افت دلار و سقوط بازارهای کالایی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، شاخص استاکس اروپا بعد از افت 5 روزه خود (بدترین روند در 4 ماه اخیر)، امروز مجددا صعود کرد. تنها سوال موجود این نیست که آیا فدرال رزرو نرخ بهره را بالا خواهد برد یا خیر،‌ بلکه سوال اصلی این است که هر تصمیمی از سوی فدرال‌رزرو چگونه روی بازارهای جهانی تاثیرگذار خواهد بود؟

    دلار در برابر 16 واحد پولی دیگر افت کرد. سرمایه‌گذاران از 28 اکتبر و زمانی که فدرال رزرو سیگنال‌هایی از افزایش احتمالی نرخ بهره در ماه دسامبر از خود نشان داد، خود را با افزایش نرخ بهره وفق داده‌اند. شاخص دلار بلومبرگ که نشانگر عملکرد دلار در مقایسه با 10 ارز جهانی اصلی است، در سال جاری 8 درصد رشد داشته است. دلار در حال حاضر 1.3 درصد زیر رکورد 30 نوامبر خود معامله می‌شود. در میان دیگر ارزهای اصلی تنها فرانک سوئیس بوده که با رشدی 1.4 درصدی عملکردی بهتر از دلار داشته است.

    سقوط کالاهای اساسی ادامه دارد. شاخص کالای بلومبرگ، که رصد کننده عملکرد 22 کالای اصلی است، به پایین‌ترین سطح خود از ماه مارس 1999 رسیده است. بر اساس اظهارات استیفن روچ، رئیس غیراجرایی سابق مورگان استنلی در آسیا، ممکن است در آینده نزدیک افت بیشتری را مشاهده کنیم. وی هشدار داد: «در حال حاضر چین در حال انتقال به مدل اقتصادی خدمات محور بوده و تکیه کمتری به کالا داشته است.» شاخص کالای بلومبرگ در سال جاری افتی 25 درصدی داشته و پنجمین افت سالانه خود را به ثبت رسانده است.

    بعد از اینکه شرکت آووا به مذاکرات خود با شرکت الکتریکی فرانسوی اشنایدر خاتمه داد،  سهام این شرکت نرم‌افزاری بریتانیایی با سقوط 37 درصدی مواجه شد. این دو شرکت در رسیدن به یک توافق جامع با مشکل مواجه شدند. آووا که در کمبریج واقع شده است بزرگ‌ترین سیستم طراحی واحد سه بعدی دنیا را در سال 1976 ارائه داده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها