عصر خودرو

وعده ترامپ به اپل درباره آیفون‌های چینی

عصر بازار- ترامپ به مدیر عامل اپل وعده داده است که قانون افزایش تعرفه واردات از چین شامل محصولات اپل نمی‌شود.

وعده ترامپ به اپل درباره آیفون‌های چینی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، با توجه به قانون افزایش تعرفه واردات 800 نوع از محصولات مختلف از کشور چین که به تازگی دونالد ترامپ - رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا - دستور داده و وضع کرده است، بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده آمریکایی همچون اپل از واردات و نرخ محصولاتی که تاکنون در کارخانه‌هایشان در چین تولید می‌شدند، ابراز نگرانی کرده‌اند.

    اما حالا گزارش‌هایی منتشر شده که حاکی است ترامپ به اپل وعده داده است این افزایش تعرفه واردات برروی گوشی‌های آیفونی که در کارخانه‌های اپل مستقر در خاک کشور چین مونتاژ و ساخته شده‌اند، تاثیر نگذاشته و اعمال نخواهد شد.

    بسیاری از شرکت‌های بزرگ آمریکایی به منظور کاهش هزینه و قیمت نهایی محصولات خود کارخانه‌هایی را در چین احداث کرده و به تولید کالاهای موردنظر خود در این کشور می‌پردازند. یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی که بخش اعظمی از محصولاتش را در چین مونتاژ و تولید می‌کرد، اپل است که از این قانون وضع شده جدید بسیار ناراحت و آزرده خاطر شده است.

    اما حالا نیویورک تایمز از گفت‌وگو و وعده ترامپ به تیم کوک - مدیرعامل اپل – خبر داده است که طبق آن، ترامپ این اطمینان را به وی داده که قانون افزایش تعرفه‌های مذکور برروی واردات محصولات اپل از جمله گوشی‌های آیفون ساخت چین تاثیرگذار نخواهد بود.

    برچسب ها