عصر خودرو

پشت‌گرمی بازار سهام به معاملات بلوکی

تقویت ۱۷ پله‌ای شاخص کل

عصر بازار- بازار سهام امروز در روندی متعادل اما کم حجم شاهد تقویت نماگرهای منتخب خود بود، بازاری که به پشت‌گرمی معاملات بلوک و کد به کد در محدوده‌ای مشخص منجمد شده است.

تقویت ۱۷ پله‌ای شاخص کل
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس،  شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 24 آذر ماه 94، با 17 واحد افزایش به رقم 62 هزار و 233 واحد رسید.

    شاخص کل هم وزن نیز با 14 واحد رشد عدد 9هزار و 625 واحد را تجربه کرد. شاخص سهام آزاد شناور اما پس از افزایش 90 واحدی به عدد 68 هزار و 279 واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 44 واحدی عدد 42 هزار و 757 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با 151 واحد کاهش به عدد 140 هزار و 724 واحد دست یافت.

    امروز همچنین شاخص کل فرابورس در پایان معاملات امروز این بازار پس از رشد 8 واحدی عدد 689 واحد را به نمایش گذاشت.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی سه شرکت بانک انصار با 19 واحد، بانک تجارت با 16 واحد و پالایش نفت بندرعباس با 13 واحد افزایش بالاترین تأثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل نماد معاملاتی سه شرکت تاپیکو با 18 واحد، مپنا با 11 واحد و خدمات انفورماتیک با 9 واحد کاهش بالاترین تأثیر منفی را بر محاسبه این شاخص به دوش کشیدند.

    بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از 74 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 375 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 33 هزار و 442 نوبت خرید و فروش بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های نوسازی و ساختمان تهران، صنایع شیمیایی ایران، حفاری شمال، حق تقدم خرید سهام فیبر ایران، اوراق مشارکت شهرداری دزفول، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق اجاره واسط مالی مرداد، اوراق اجاره واسط مالی مهر، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران، تایدواتر خاورمیانه، موتوژن، ایران ارقام، پارس الکتریک و حق تقدم خرید سهام بیمه سامان بازگشایی شدند.

    بر اساس این گزارش، امروز معاملات کد به کد در نماد معاملاتی صنایع آذراب با انتقال 10 میلیون سهم به کدهای درون‌گروهی سهامدار حقوقی به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان دنبال شد.

    در این میان معاملات بلوکی سهام در نماد معاملاتی بانک ملت با جابه‌جایی بیش از 35 میلیون سهم و به ارزش 8 میلیارد و 500 میلیون تومان منجر شد.

    در نماد معاملاتی بانک صادرات نیز امروز بازارگردان در محدوده صفر تابلو (قیمت پایانی) اقدام به بازارسازی سهم کرد که حجم معاملاتی بالغ بر 32 میلیون سهم به ارزش 2 میلیارد و 800 میلیون تومان را در این نماد در پی داشت.

    در نماد معاملاتی بانک تجارت نیز امروز همزمان با اعلام پیش‌‌بینی بدون تغییر درآمد امسال این شرکت بر اساس عملکرد حسابرسی نشده 6 ماهه امسال در حالی بازار شاهد بازارسازی این سهم در روند معاملات امروز بود که سهامدار حقیقی و حقوقی برای جمع‌آوری این سهم امروز تمایل نشان می‌داد.

    در نماد معاملاتی پالایش نفت بندرعباس نیز امروز همسو با بازارگردانی سهم تحرک برخی خریداران حقیقی و حقوقی احساس می‌شد.

    همچنین در نماد معاملاتی بانک انصار با وجود عرضه کم‌حجم سهام اما اقبال خریداران حقیقی برای جمع‌آوری سهم به شکل‌گیری صف خرید ناپایدار در پایان معاملات امروز این سهم منتهی شد. همچنین در نماد معاملاتی کارخانجات مخابراتی امروز همزمان با عرضه بلوک مدیریتی این سهم، معامله‌گران بازار سهام شاهد چیرگی تقاضا بر عرضه کم حجم در این نماد بودند.

    امروز همچنین تکاپو برای جمع‌آوری حق تقدم خرید سهام ارزان برخی شرکت‌ها قابل تأمل بود. در این بین نماد معاملاتی صندوق بازنشستگی کارکنان بانک با صف خرید یک میلیون سهمی در پایان معاملات امروز علیرغم معامله 22 میلیون و 952 هزار سهمی این شرکت در روز جاری مواجه بود.

    بر اساس این گزارش، امروز خبرهایی نیز مبنی بر کاهش فروش حدود 91 درصد از شرکت‌های سیمانی نسبت به سال 93 منتشر شد و در عین حال شایعه‌هایی مبنی بر سرمایه‌گذاری 6 میلیارد دلاری شرکت آلمانی باسف در حوزه‌های پتروشیمی ایران شنیده شد.

    بنابراین گزارش ، بازار سهام امروز بازاری کم‌رونق و کم‌حجم بود که به پشتوانه معاملات بلوکی و بازارگردانی سهام با سبز شدن نماگرهای اصلی خود همراه بود، این در حالی است که گروه قندی‌ها همچنان پیشرو نوسان‌گیرها در روزهای کم‌نوسان بازار شده‌اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها