عصر خودرو

مدیرعامل بانک ایران‌زمین پاسخ داد:

علت تعلل ارسال اطلاعات مالی بانک ایران زمین به بورس چیست؟

عصر بازار- مدیرعامل بانک ایران‌زمین گفت: با توجه به تعیین تکلیف ادغام قانونی تعاونی مولی‌الموحدین در بانک ایران‌زمین و انتقال دارایی‌ها و بدهی‌های آن تعاونی، بدیهی است انتقال تعهدات بخش بدهی‌ها بدون درنگ صورت پذیرفته ولی انتقال مالکیت دارایی‌ها نیازمند تکمیل فرایند طولانی شناسایی، احراز مالکیت، ارزشیابی، استعلام بدهی و تعهدات به سایر اشخاص و همچنین تایید کمیته حسابرسی و حسابرس مستقل خواهد بود.

علت تعلل ارسال اطلاعات مالی بانک ایران زمین به بورس چیست؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز،  نماد بانک ایران زمین که با توقف طولانی مدت از ماه‌های ابتدایی سال جاری مواجه شده با ارائه اطلاعاتی از سوی سازمان بورس روبرو است به طوریکه سازمان بورس خواهان ارایه توضیحاتی درباره دلایل عدم ارایه اطلاعات و صورت های مالی این شرکت شده است.

    در این راستا مدیرعامل بانک ایران زمین در خصوص عدم ارائه اطلاعات مربوط به صورت‌های مالی و محدودیت‌هایی که موجب این تاخیر در اراسال اطلاعات شده، اظهار کرد: با توجه به تعیین تکلیف ادغام قانونی تعاونی مولی الموحدین در بانک ایران زمین و انتقال دارایی‌ها و بدهی‌های آن تعاونی، بدیهی است انتقال تعهدات بخش بدهی‌ها بی‌درنگ صورت پذیرفته ولی انتقال مالکیت دارایی‌ها نیازمند تکمیل فرایند طولانی شناسایی، احراز مالکیت، ارزشیابی، استعلام بدهی و تعهدات به سایر اشخاص و همچنین تایید کمیته حسابرسی و حسابرس مستقل خواهد بود.

    سید محسن هاشمی در ادامه افزود: با توجه به اهمیت مبلغ بدهی تعاونی مولی الموحدین، ارائه گزارش حسابرسی مربوط به صورتهای مالی سال 1393 منوط به تعیین تکلیف بدهی و اخذ تضامین کافی شده، هر چند طی سال جاری اقدامات لازم جهت انتقال چندین پروژه بطور همزمان شروع شده و تا کنون سه فقره از پروژه ها انتقال قطعی یافته و در دفاتر بانک منعکس شده است.

    وی ادامه داد: مابقی نیز با بهره‌گیری از کارشناسان برجسته رسمی درحال انجام است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به اتمام رسد.

    مدیرعامل بانک ایران زمین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گزارش‌هالی مربوط به صورت مالی شرکت منوط به اظهارنظر حسابرس مستقل بانک و همچنین تایید بانک مرکزی بنابراین پس از اتمام فرایند نقل و انتقال مزبور به سرعت اعلام خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها