عصر خودرو

در جریان معاملات روز گذشته؛

حجم قراردادهای آتی سکه ۳ برابر شد

عصر بازار- روزهای حساس بازار طلای جهانی و برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا در شرایطی سپری می شود که حجم معاملات آتی سکه روز گذشته با افزایش بیش از سه برابری روبه رو شد.

حجم قراردادهای آتی سکه ۳ برابر شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، حجم معاملات آتی سکه دیروز دوشنبه به 4 هزار و 869 قرارداد به ارزش بیش از 448 میلیارد ریال رسید، این در شرایطی است که حجم معاملات طی روز یکشنبه به یک هزار و 401 قرارداد رسیده بود که این نشان از رشد بیش از سه برابری حجم معاملات آتی سکه دارد.

    تغییر مسیر بهای اونس تحت تأثیر نشست فدرال رزرو طی روز گذشته سبب شد تا در کنار افت دلار، سکه روند نزولی در پیش بگیرد و مرز 920 هزار تومان خود را در سر رسیدهای نزدیک بشکند.

    به این ترتیب در معاملات روز دوشنبه سکه سررسید دی ماه با کاهش 0/2 درصدی با نرخ 917 هزار تومان معامله شد. سکه تحویل اسفند با قیمت 917 هزار تومان به فروش رسید که افت 0/27 درصدی را به ثبت رساند. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت با قیمت 920 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/23 درصدی را تجربه کرد. در آخر نیز سکه تحویل تیر با قیمت 923 هزار تومان و با افت 0/23درصدی مورد معامله قرار گرفت.

    دیروز سکه در بازار نقدی نیز با روند کاهشی قیمت رو به رو شد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با بهای 917هزار تومان معامله شد که نسبت به یکشنبه، سه هزار تومان کاهش داشت.

    همچنین قیمت هر قطعه سکه نیم، ربع و گرمی به ترتیب 465، 258 و 168 هزار تومان معامله شدند.

    کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی معتقدند سرمایه گذاران بزرگ بین المللی باید در شرایط کنونی منتظر اعلام نتایج نشست فدرال رزرو باشند و از هرگونه عجله برای سرمایه گذاری در بازارهای بین المللی خودداری کنند. به عقیده آنها بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو آمریکا پس از افزایش احتمالی نرخ بهره تا پایان امروز، طی سال 2016 میلادی نیز بخواهد نرخ بهره را دوباره افزایش دهد. اما برای پیش بینی سکه در بازار داخلی باید منتظر ماند و دید فدرال رزو تا پایان نشست امروز و فردا چگونه به بازار طلای جهانی خط خواهد داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها