عصر خودرو

در بحبوحه نشست دو روزه فدرال رزرو؛

چین به داد طلا رسید

عصر بازار- در حالی که برخی از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا تحت تاثیر نشست فدرال رزرو آمریکا امروز با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد، ولی تحلیلگران «بولیون دسک» اعلام کردند که انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در چین در شرایط کنونی به نفع قیمت جهانی طلا بوده و مانع از کاهش بیشتر قیمت این فلز زرد می شود.

چین به داد طلا رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، امروز بهای طلا در بازارهای جهانی با نرخ 1066 دلار در هر اونس سبز باز شد و تحلیلگران اقتصادی معتقدند که افزایش تولیدات صنعتی، رشد سرمایه گذاری و خرده فروشی در چین طی ماه گذشته تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در شرایط کنونی داشته و مانع از کاهش بیشتر قیمت این فلز گرانبها شده است.

    بر اساس این گزارش بهبود اوضاع اقتصادی چین در ماه گذشته در شرایطی است که نگرانی های زیادی در خصوص وضعیت اقتصادی این کشور در ماه های قبل مطرح شده است.

    بهبود اوضاع اقتصادی چین همچنین موجب افزایش قیمت جهانی مس نیکل و آلمینیوم شده است. در بورس شانگهای نیز میزان مبادلات فلزات گرانبها از جمله طلا به طور چشمگیری افزایش یافته است.

    این در شرایطی است که قیمت جهانی نفت همچنان نزدیک به پایین ترین سطح در 7 سال گذشته قرار دارد و این مساله فشار زیادی را بر نرخ تورم کشورهای صنعتی و توسعه یافته وارد کرده و مانع از افزایش بیشتر قیمت طلا شده است.

    برخی کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که موافقت صندوق بین المللی پول با افزوده شدن یوان به ذخایر بین المللی می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا در میان مدت و بلندمدت داشته باشد. چین در ماه های اخیر تلاش زیادی را برای بین المللی کردن یوان آغاز کرده است.

    افزایش ذخایر طلای چین در سال های اخیر بخشی از این تلاش ها به شمار می رود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها