عصر خودرو

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

راه اندازی بورس ارز با ارز شناور هم امکان پذیر است

عصر بازار- نوسان اندک نرخ ها طبیعی است اما در کنار آن باید مشکلات معیشتی مردم نیز در نظر گرفته شود.

راه اندازی بورس ارز با ارز شناور هم امکان پذیر است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، سید محمدحسین میرمحمدی در مورد افزایش نرخ ارز در بازار آزاد برای جبران کسری بودجه دولت اظهار داشت: مدیریت بازار ارز را دولت به بانک مرکزی سپرده است و بانک مرکزی نیز باید به گونه ای حرکت کند تا بازار با مشکلات و تلاطم قیمتی مواجه نشود.

    این عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته نوسان اندک نرخ ها طبیعی است اما در کنار آن باید مشکلات معیشتی مردم نیز در نظر گرفته شود.

    میر محمدی با بیان اینکه سیاست بلند مدت بانک مرکزی تک نرخی کردن ارز است افزود: آقای نوبخت در آخرین مصاحبه‌شان مناسب‌ترین سیاست دولت در زمینه نرخ ارز را مدیریت شناور ارزی عنوان کرد اما باید این موضوع را نیز مدنظر داشت که تولیدکنندگان باید بتوانند برای خرید مواد اولیه خود و تولید و صادرات برنامه‌ریزی ارزی قابل پیش‌بینی داشته باشند.

    نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا با ارز شناور می‌توان بورس ارز راه اندازی کرد؟ افزود: در صورتی که عرضه ارز وجود داشته باشد و نرخ گذاری هر روز از سوی دولت صورت گیرد مشکلی در راه اندازی بورس ارز نخواهد بود.

    بر اساس این گزارش ، موافقان راه اندازی بورس ارز بر این باورند که پیش نیاز اصلی راه اندازی بورس ارز یکسان سازی نرخ ارز است زیرا این موضوع به شفافیت در بازار ارز ، امکان پیش بینی آینده نرخ ارز و پوشش ریسک برای سرمایه گذاری کمک می کند اما در مقابل یکی از نگرانی‌ها افزایش سفته بازی در این بورس است .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها