عصر خودرو

آماده‎باش مکزیک برای جنگ اقتصادی با آمریکا

عصر بازار- مقامات مکزیکی گفتند، در صورتی که دونالد ترامپ با وضع تعرفه های جدید بر آتش اختلافات تجاری بدمد، این کشور ممکن است بر ۴ میلیارد دلار از واردات سالانه ذرت و سویای خود از آمریکا تعرفه وضع کند.

آماده‎باش مکزیک برای جنگ اقتصادی با آمریکا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، مکزیک همچنین در حال بررسی این مسئله است که چگونه می تواند تبعات منفی داخلی ناشی از چنین اقدامی را کاهش دهد.

    اوایل ماه جاری میلادی، مکزیک با وضع تعرفه بر ده ها قلم کالای وارداتی از آمریکا از جمله فولاد، سیب و گوشت خوک، اقدام دولت ترامپ در وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم را تلافی کرد.

    اما این تعرفه ها بر سودآورترین محصولات کشاورزی آمریکایی یعنی غلات و به ویژه ذرت و سویای دامی که برای تغذیه گاوهای مکزکی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین خوک و مرغ وارداتی از آمریکا وضع نشد.

    وضع چنین تعرفه هایی به مهمترین بازار صادراتی ذرت کاران آمریکایی لطمه خواهد زد. مکزیک از مدتی پیش شروع به افزایش خرید غلات از کشورهایی نظیر برزیل و آرژانتین کرده است تا تاثیرات داخلی وضع تعرفه بر کالاهای کشاورزی آمریکایی را به حداقل برساند.

    بسکو دلا وگا، که ریاست گروه اصلی لابی گر بخش کشاورزی مکزیک را بر عهده دارد گفت، هدف از این اقدام، ضربه زدن به کمربند ذرت آمریکاست که ایالت هایی نظیر میزوری، کانزاس، آیوا و نبراسکا را در بر می گیرد. همه این ایالت ها در انتخابات سال 2016 به ترامپ رای داده بودند.

    رائول اورتگا، مدیر تجارت بین الملل وزارت کشاورزی مکزیک گفت، این کشور «در حال حاضر» غلات آمریکا را هدف قرار نداده است، اما امکان چنین اقدامی در آینده را رد نکرد و گفت، مکزیک به دنبال عرضه کنندگان جایگزین است.

    برچسب ها