عصر خودرو

کسادی بازار تاسیسات خورشیدی در آمریکا

عصر بازار- انتظار می‌رود بازار تاسیسات خورشیدی آمریکا به دلیل ضعیف شدن بازارهای مسکونی بزرگ متعدد و رشد کندتر پروژه‌های بزرگ، امسال در مقایسه با سال ۲۰۱۷ تغییری نداشته باشد.

کسادی بازار تاسیسات خورشیدی در آمریکا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، شرکت GTM Research در گزارشی که به سفارش گروه تجاری "صنایع انرژی خورشیدی" تهیه شد، اعلام کرد بازار خورشیدی که طی یک دهه گذشته رشد سریعی را شاهد بود، امسال مشابه سال 2017 به میزان 10.8 گیگاوات ظرفیت جدید خواهد داشت.

    سیاست‌های دولتی که از انرژی تجدیدپذیر حمایت می‌کنند و کاهش قیمت فناوری، از توسعه انرژی خورشیدی پشتیبانی کرد اما بازار خورشیدی 30 درصد در سال 2017 افت کرد.

    این کاهش قابل پیش‌بینی بود زیرا در سال 2016 سازندگان پیش از اینکه مدت تخفیف‌های مالیاتی منقضی شود، شماری از پروژه‌ها را تکمیل کردند. البته در نهایت، مدت تخفیف‌های مالیاتی تمدید شد.

    شرکت GTM Research پیش‌بینی خود از نصب تاسیسات بزرگ را دو درصد افزایش داد و به 6.6 گیگاوات رساند و اعلام کرد پیش‌بینی‌های سال 2018 از تعرفه‌هایی که امسال برای واردات پنل‌های خورشیدی از سوی دولت ترامپ اعلام شده است، متاثر نشده‌اند زیرا بسیاری از سازندگان پیش از اجرای این تعرفه‌ها، نیاز خود را تامین کردند. تاثیر این تعرفه‌ها در سال آینده و پس از آن ملموس خواهد شد و به همین دلیل پیش‌بینی برای سال 2019 به میزان 600 مگاوات تنزل یافت.

    بر اساس این گزارش، بازار خورشیدی سال آینده حدود 5 درصد رشد می‌کند اما در سال 2020 و 2021 به دلیل تاخیر پروژه‌ها که ناشی از تعرفه‌های واردات تجهیزات خورشید است، یکنواخت می‌شود.

    به دلیل تعرفه‌های وارداتی آمریکا، قیمت ماژول در سه ماهه نخست سال 2018 به 47 سنت در هر وات رسید که 24 درصد بالاتر از 38 سنت در یک سال گذشته بود.

    این شرکت تحقیقاتی دورنمای بازار مسکونی برای سال 2018 را 8 درصد کاهش داد و از 2.4 به 2.2 گیگاوات رساند. بازارهای مسکونی اشباع شده‌ای مانند ماساچوست، نیویورک و نیوجرسی امسال افت خواهند کرد.

    بر اساس گزارش رویترز، تاسیسات خورشیدی مسکونی سال گذشته 15 درصد سقوط کرد اما در سه ماهه نخست امسال ثابت بود. این نشانه امیدوار کننده‌ای است که بازار از افت سال گذشته رو به بهبود است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو