عصر خودرو

قطع واردات در بخش کاغذهای بسته بندی

عصر بازار- یک مقام مسئول گفت:در بخش کاغذ‌های بسته بندی، به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب ،واردات صورت نمی‌گیرد.

قطع واردات در بخش کاغذهای بسته بندی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان, ابوالفضل روغنی رئیس انجمن تولیدکنندگان کاغذ و مقوای کشور اظهار کرد: بهره بالای بانکی، مشکلات ارز، تامین مواد اولیه و بیمه مشکلات عمده بخش‌های تولیدی است که صنعت کاغذ را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

    رئیس انجمن تولیدکنندگان کاغذ و مقوای کشور با اشاره افزایش واردات تصریح کرد:تامین ارز ارزان قیمت و ورود افراد غیر متخصص به این صنعت رکود تولیدات داخلی در این حوزه را به همراه داشته است.

    وی با اشاره به وضع برخی از قوانین در حوزه واردات کاغذ بیان کرد:برای حفظ بستر‌های فرهنگی و کمک به آن، گاهی در مجلس قوانینی تصویب می‌شود که ناخواسته تولیدات داخلی را نابود می‌کند.معافیت واردکنندگان کاغذ  از پرداخت " 9 درصد ارزش افزوده از تولید کاغذ‌های داخلی" مصداق بارز این امر است.

    روغنی با اشاره به تامین کاغذ‌های بسته بندی در کشور ،ابراز کرد:در بخش کاغذ‌های بسته بندی، به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب ،واردات صورت نمی‌گیرد.

    به گفته وی؛ در کاغذ روزنامه و تحریر به دلیل نبود زیر ساخت و فضا برای سرمایه گذاری، تولید چندانی صورت نمی‌گیرد و نیاز بازار از طریق واردات تامین می شود. نیاز بازار به کاغذ روزنامه حدود 350 هزار تن است که در صورت حمایت مسئولان، ظرف مدت  3 سال می‌توان به  تامین آن از طریق توان داخلی پرداخت.

    رئیس انجمن تولیدکنندگان کاغذ و مقوای با بیان اینکه نیاز به کاغذ روزنامه در کشور کاهش یافته است، اذعان کرد: به دلیل گسترش رسانه‌های دیجیتالی، نیاز به کاغذ روزنامه حدود 70 هزارتن کاهش داشته است.

    روغنی در پایان با اشاره به اشتغالزایی در این حوزه گفت: به ازای تولید هر 10 هزار تن کاغذ و محصولات سلولزی حدود 250 نفر به طور مستقیم مشغول به کار هستند . لازمه افزایش میزان اشتغال در این حوزه  حمایت از تولید داخلی و ایجاد فضایی مناسب برای سرمایه گذاری است.

    برچسب ها